Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jättevackert ju!Min rondellrabatt levererar faktiskt lite. I höst ska det planteras rosor här.
Ja, den har blivit bra Jag är mest allmänt sur för att det inte blev så bra med övriga dahlior Men jag försöker fokusera på att vara nöjd med det som faktiskt har blivit bra. Den där runda rabatten var ett infall som ju faktiskt betalade sig bra! Hade jag dessutom lagt lite energi på växtstöd det ju varit ännu bättre. Men det gäller ju att se till att ha lite utvecklingspotentialJättevackert ju!
Fin! Vad är det gula nere i mitten? Flox?
Ja, den heter creme bruleeFin! Vad är det gula nere i mitten? Flox?
Väntar på att de ska mogna. Sista tidens 12 grader och regn har inte precis varit bra för tomatodling
Visa bifogad fil 125641
Palettblad mår ofta utmärkt i plastkrukor. Du har inte ohyra? Det går utmärkt att plantera direkt i Potter-krukor. Det kan bli utfällningar, men det är bara att torka bort.Jag har två frågor till er:
1. En kollega sa att man kan odla rödbetor nu. Stämmer det?
2. Mina palettblad mår inte bra. Fick tips om att klippa ner dem och inte ha dem i plastkruka utan i lerkruka. De står i dyra Potter-krukor (lerkrukor, ej lackade). Blir de missfärgade på utsidan om jag planterar dem rakt i dem?
Då får de nog stå kvar i plastkrukorna. Vet inte varför de inte tar fart. Vattnar för lite tror jag. Ett tag stod de nog för varmt. Den ena tog jag ut då den gick från fin till risig på försommaren. Blev inte bättre ute heller. Nu testar jag uterummet med noll sol.Palettblad mår ofta utmärkt i plastkrukor. Du har inte ohyra? Det går utmärkt att plantera direkt i Potter-krukor. Det kan bli utfällningar, men det är bara att torka bort.
Såhär ser en av mina ut, jag vattnar i fatet.
Visa bifogad fil 125765
De vill ha massor med sol! När jag har palettblad bor de i söderfönster. Men de kräver massor med vatten. Större kruka kanske? Blommorna brukar göra att plantorna ser risiga ut och det rekomenderas att man tar bort dom.Då får de nog stå kvar i plastkrukorna. Vet inte varför de inte tar fart. Vattnar för lite tror jag. Ett tag stod de nog för varmt. Den ena tog jag ut då den gick från fin till risig på försommaren. Blev inte bättre ute heller. Nu testar jag uterummet med noll sol.
Alla har blommat skall tilläggas och jag har inte klippt bort blommorna förens nu. Om de har tagit för mycket energi från plantan.
De vill ha massor med sol! När jag har palettblad bor de i söderfönster. Men de kräver massor med vatten. Större kruka kanske? Blommorna brukar göra att plantorna ser risiga ut och det rekomenderas att man tar bort dom.