Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner igen det där! Som tur är bor jag i kanten av grannens bokskog, så jag kan nog hämta en del pinnar där när jag får behov av flis Hämtar även löv där när jag bygger rabatter.Enda problemet nu är att jag har för lite torra kvistar
Håller du dig på din tomt, eller har du börjat snegla på grannarnas?
Jag har de sista tomater och betfrön kvar att få i jorden....... gurkfrön petade jag i jorden förra veckan de är inte uppe än......Äntligen är potatisen och sättlöken i jorden! Det är ju ett gissel det där med att ha ett heltidsarbete som ska skötas och en massa andra projekt på gång hela tiden, men nu äntligen fick jag grävt ur ogräset, gödslat och fräst. Sex sorters potatis och fyra sorters lök är på plats. Imorgon ska jag få ner sockerärter (som jag sådde i krukor samtidigt som luktärterna, vilket ju gör att de hade behövt ut för en månad sedan), grönkål, salladslök, dill och persilja också. Sedan får vi se om det finns någon plats kvar.
Sen ska dahliorna i marken... Det blir ju ett intressant projekt. Eftersom jag inte har någon som helst iordninggjord rabatt att sätta dem i...
Jag har jättefina paprikaplantor eftersom jag sådde paprika för att jag skulle ha ett växthus. Jag har iofs ett växthus. I tvåtusen delar i garaget Förhoppningsvis kanske det kan bli något litet på de där plantorna ändå. Och om en och en halv vecka är det semester, så då kanske det blir ett växthus också!Jag har de sista tomater och betfrön kvar att få i jorden....... gurkfrön petade jag i jorden förra veckan de är inte uppe än......
Ja har varit mycket annat på helgerna ett tag låg dessutom sjuk 14 dagar vid påsk ......Jag har jättefina paprikaplantor eftersom jag sådde paprika för att jag skulle ha ett växthus. Jag har iofs ett växthus. I tvåtusen delar i garaget Förhoppningsvis kanske det kan bli något litet på de där plantorna ändå. Och om en och en halv vecka är det semester, så då kanske det blir ett växthus också!
Borde förresten så squash...
Jag planerar att försöka samla ihop komp för att ta två extra dagar ledigt den veckan 1:e maj infaller nästa år! Så jag får mer dagar på mig när det är som mest nödvändigt. Fast i år var det faktiskt lite svårt eftersom det var absolut svinkallt jättelänge och sedan blev det plötsligt varmt och torrt och jag var sen...Ja har varit mycket annat på helgerna ett tag låg dessutom sjuk 14 dagar vid påsk ......
Jag planerar att försöka samla ihop komp för att ta två extra dagar ledigt den veckan 1:e maj infaller nästa år! Så jag får mer dagar på mig när det är som mest nödvändigt. Fast i år var det faktiskt lite svårt eftersom det var absolut svinkallt jättelänge och sedan blev det plötsligt varmt och torrt och jag var sen...
Jag känner igen det som ogräs men är osäker. Mjölktistel?Har ett gäng av dessa små plantor i rabatten där jag har tänkt sätta dahlior.
Är det ogräs eller något att spara?
Jag hade bla ringblomma, vallmo och blåklint i rabatten förra sommaren.
Visa bifogad fil 121031
kan vara klint.Har ett gäng av dessa små plantor i rabatten där jag har tänkt sätta dahlior.
Är det ogräs eller något att spara?
Jag hade bla ringblomma, vallmo och blåklint i rabatten förra sommaren.
Visa bifogad fil 121031
Så himla tråkigt Men du fick ingen hjälp med vad du ska göra åt det?Sådär får vi på våra med.. sedan strumpor päronen och blir bruna.. frågade trädgårdslandet de sa typ nåt virus...
Ja, det känns inte alls kul! Förhoppningsvis så är det inget permanent, vore så tråkigt att behöva ta bort hela trädet.Åh vad tråkigt! Har ingen aning om vad det kan bero på tyvärr
Okej, då drar jag ner det till var 3:e dag istället, tack för tipset!Mer än 75 l var tredje dag behöver du verkligen inte vattna, då är risken att du dränker trädet. När började du vattna trädet behöver vattnet så fort knopparna börjar svälla. Risken är att du inte vattnade tillräckligt i början av säsongen.
De sa klipp bort allt angripet och kasta i brännbart... det kommer igen och igen ett träd klippte jag bort nästan hela trädet just nu ser det hyfsat ut ett annat träd tog vi bort ersatte med nytt men det blir likadant.... ger upp päron..Så himla tråkigt Men du fick ingen hjälp med vad du ska göra åt det?
Fråga…
Vi fick ett en idé om hur vi skulle göra om lite i trädgården. Det innefattar att flytta två syrener och plantera en häck. Är vi helt korkade om vi gör det mitt i sommaren?
Med den värme och torka som man spår den här sommaren, så blir det nog svårt. Bättre att vänta till hösten. Men ni kan ju alltid förbereda platsen de ska till redan nu.Fråga…
Vi fick ett en idé om hur vi skulle göra om lite i trädgården. Det innefattar att flytta två syrener och plantera en häck. Är vi helt korkade om vi gör det mitt i sommaren?
Precis, vattna massor, varje dag typ.Ni kommer behöva vattna massor, men är ni ok med det så funkar det.