Trädgårds- och odlingstråden 2023 Del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
@
Gick in på Blomsterlandet (har inte varit där sedan det lokala Blomsterlandet bytte ägare och blev stor-Blomsterlandet). Fick bara ta med en korg in för jag fick inte handla mer än jag kunde bära. Det gick ju bra tills jag kom till kassan! Var tvungen att få en sån där plopp och hämta en kärra 😆 Köpte en låda (15) små påskliljor på rea (10 kronor styck är inte mycket) och lite perenner. Som jag faktiskt har en plan för! Inte så vanligt 😅
Tror vi handlar på samma Blomsterlandet. Är det värt ett besök även nu efter ägarbytet när de ingår i kedjan Blomsterlandet istället? Stor förändring? :)
 
Nu äntligen har ETT litet frö (luktärt tror jag) börjat gro i min kallsådd (efter att jag flyttat lådan så den i alla fall får lite sol på sig del av dagen, tänkte att den behövde kickas igång lite). Seg start när våren lät sig dröja men nu så 😁
 
Mina tomater är ännu bara nån cm höga….

Paprikorna också.
Så det kan inte blir så mycket. Men OM det skulle bli så har jag problem på andra hållet för jag trodde inte grobarheten skulle vara nära 100% på sådda frön…

Nu har jag sått gurka.
 
Dags att tvätta och olja trädäcket igen 😓 i år kommer vi även behöva göra något med barbord, avlastningsbord,matbord och "odlingslådan".
Samt själva räcket.

Eftersom mannen är färgblind så står jag i vanlig ordning själv för alla beslut och jag känner inte riktigt att jag hittar rätt. Så ärade trädgårdstokar. Nu ber jag om era eminenta råd 🙌

förbered er på bildbomb.

Själva trädäcket kommer fortsätta få den ljusa färg som är på bilderna för jag älskar det så 😍
20220605_213513.jpg
 
Dags att tvätta och olja trädäcket igen 😓 i år kommer vi även behöva göra något med barbord, avlastningsbord,matbord och "odlingslådan".
Samt själva räcket.

Eftersom mannen är färgblind så står jag i vanlig ordning själv för alla beslut och jag känner inte riktigt att jag hittar rätt. Så ärade trädgårdstokar. Nu ber jag om era eminenta råd 🙌

förbered er på bildbomb.

Själva trädäcket kommer fortsätta få den ljusa färg som är på bilderna för jag älskar det så 😍
Visa bifogad fil 116736
20220605_213639.jpg
 
Jag tycker att det har alldeles utmärkt färg som det är? Mitt tips är annars att skura med linoljesåpa och hoppa över oljningen. Min altan har blivit mycket bättre sen jag började med det.
Trädäcket är egentligen inget problemområde. Det blir grönt av grannens 🤬 träd men annars är det jättefint.

Men du tänker att borden och lådan ska vara träfärgade? De blir inte väldigt mörka då så småningom?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 895
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 300
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
2
· Visningar
382
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 910
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp