Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack, letar också efter någon med mer "lösa" sidoskott. Kollade Runåbergs nu men såg ingen som riktigt passade in på mina önskemål, men ska leta vidare! Hur många plantor tror du man får plats med per pallkrage? Två?Jag väljer gärna sorter som sätter rikligt med sidoskott, det är viktigare för mig än stort huvudskott. Då får jag (enpersonshushåll) lite broccoli länge snarare än ett huvud och sedan är den plantan klar, vilket jag tycker är trevligt. Minns inte namnet men har fått helt ok skörd av någon sådan från Runåbergs.
Ja två borde bli okej. Kollade nu igen och minns att jag sist sådde Waltham för at Cicco var slut. Annars hade jag velat ha båda: en tidig och en sen. Hoppas du hittar något som passar!Tack, letar också efter någon med mer "lösa" sidoskott. Kollade Runåbergs nu men såg ingen som riktigt passade in på mina önskemål, men ska leta vidare! Hur många plantor tror du man får plats med per pallkrage? Två?
Det blev spenatsådd idag i alla fall.Jorden i pallkragarna är frusen. Alltså behöver jag täcka fröerna med jord från påse, som är tinad. Vet inte om jag ids. Kanske ska vänta tills jorden ute har tinat?
Mvh/ lat
Jag har satt paprika (och några gurkor) än så länge bara. Funderar på när jag ska slänga ner tomatfrön.Blev lite inspirerad att sätta igång lite vintersådder när jag läser om vad ni andra redan pysslar med
Meeeen, smart som jag är! läser vädret för kommande period... 8-10 minusgrader dagtid (kallare nätter) nästa vecka och ev. mer snö
Jag avvaktar ett tag till tror jag
Kul! Mina första spenatfrön har börjat titta upp redan.Det blev spenatsådd idag i alla fall.
Wow! Redan? Var bor du? Här är jorden fortfarande frusen så jag räknar med att det dröjer innan det gror.Kul! Mina första spenatfrön har börjat titta upp redan.
De står inne i ett orangeri i Malmö. Så dagtid har de varmt när solen ligger på, säkert över 15 grader. Nattetid är det ett par minus utomhus, tror inte det blir minus inne där.Wow! Redan? Var bor du? Här är jorden fortfarande frusen så jag räknar med att det dröjer innan det gror.
Aha, då förstår jag att de redan grott hos dig.De står inne i ett orangeri i Malmö. Så dagtid har de varmt när solen ligger på, säkert över 15 grader. Nattetid är det ett par minus utomhus, tror inte det blir minus inne där.
Ja det är lite fuskAha, då förstår jag att de redan grott hos dig.
Kollade på termometern i orangeriet och idag när solen låg på hade det varit 25 grader som varmast är det dags att öppna fönster redan? Förstår inte hur det kunde bli så varmt, det är ändå 30 kvm stort och högt i tak. Men mycket fönster och ljusinsläppligt tak förstås.
På odlingstemat har jag nu på kvällen beställt frö för en rolig broccoli och två sorters kronärtskocka!
Detta med gurkväxter och korspollinering. Korsar de sig hej vilt tex pumpa och gurka eller är det bara mellan tex pumpa och pumpa de gärna korspollinerar? Jag har försökt läsa om det men begriper inte.
Känner att detta eventuellt kan bli lite onödigt jobbigt då jag tänkt odla en sorts gurka, tre sorters squash/pumpa och en sorts melon.