Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag satte zucchini förra veckan. Ganska många typ 8 eftersom de första inte kom upp. 5 kom upp... Slanggurka är inte planterat ännu.Det är tokigt för sent att sätta ny gurka och zucchini va?
Den är så vacker att man nästan smäller av!Den gula pionen har tagit sig fint sedan ifjol och verkar trivas på sin nya boplats
Visa bifogad fil 93357Den gröna lilla rackaren, såg jag inte när jag fotade 🕷🕸
Jag är väldigt förtjust i den och nu idag, så har första blomman slagit ut heltDen är så vacker att man nästan smäller av!
Någon som vet vad detta är? Fick den av grannen i höstas, då överblommad. Är det något som sprider sig våldsamt? Gillar blommorna, men har aldrig sett dem förut.
Zon 2Svårt! Men jag skulle eventuellt gissa på en krysantemum. De är egentligen perenna men övervintrar sällan. Var i landet?
Mattram, jättegullig och har kortliv, men frösår sig effektivt som du märkt. Vill man ha den får man leva med att den vandrar runt lite i trädgården.Någon som vet vad detta är? Fick den av grannen i höstas, då överblommad. Är det något som sprider sig våldsamt? Gillar blommorna, men har aldrig sett dem förut.
Helt underbar! Vet du vad den heter?Jag är väldigt förtjust i den och nu idag, så har första blomman slagit ut helt
Visa bifogad fil 93403
Nej, den var ett felmärkt och felsorterat exemplar. Skulle vara en rosa, dubbelblommig och gul, enkelblommig fanns inte ens i sortimentetHelt underbar! Vet du vad den heter?
Varför är det alltid så? De vackraste blommorna är de felmärkta eller de som drivits upp från frö av en sort som inte är fröäktaNej, den var ett felmärkt och felsorterat exemplar. Skulle vara en rosa, dubbelblommig och gul, enkelblommig fanns inte ens i sortimentet
Har dock mailat och frågat den jag köpte nosegay från, så kanske får jag svar på sort framöver
Jag har varit med om griniga rabarber i full sol, men jag tycker också de kan se tanig ut de första två åren för att sedan explodera.Köpte en rabarber ifjol, den står i en pallkrage, full sol, vattnas ibland och fick kogödsel i våras men den verkar inte helt nöjd med tillvaron. Ser lite små vissen och tanig ut. Har fått intrycket av att rabarber bara växer å växer, men inte denna stackaren Borde jag flytta på den?
Köpte en rabarber ifjol, den står i en pallkrage, full sol, vattnas ibland och fick kogödsel i våras men den verkar inte helt nöjd med tillvaron. Ser lite små vissen och tanig ut. Har fått intrycket av att rabarber bara växer å växer, men inte denna stackaren Borde jag flytta på den?