Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag beställt 6st paul farges
Det råkade visst slinka med 2 Ilse Krohn Superior också
Tack kornellen tror jag är färdig växt, den är stor.., syrenen hade säkert kunnat bli ett monster hade den fått vara ifred jag vill ha den så jag ser ut om det kommer bilar, så vi försöker ha den i typ min ögonhöjd, dvs inte så väldigt hög ^^Precis så. Nu vet jag iofs inte hur mycket den ryska kornellen breder ut sig men den kanske är fullt uppvuxen så den har den bredd den ska ha? Och lika med syrenen då.
Har de andra inte sin slutliga bredd måste du ju räkna på det också.
Räkna annars typ ½ cc från kanten av det angränsandeTack kornellen tror jag är färdig växt, den är stor.., syrenen hade säkert kunnat bli ett monster hade den fått vara ifred jag vill ha den så jag ser ut om det kommer bilar, så vi försöker ha den i typ min ögonhöjd, dvs inte så väldigt hög ^^
Får gå in på Flora Linnea och botanisera lite, kanske något annat hoppar ner i varukorgen, såg dom öppnar upp för höstbeställningar snart, men när det skickas är ju inte vi kvar i sommarstugan. Oktober här kan nog bli lite väl ruggigt Om det kommer något spännande får det vänta till i vår, kanske bra för min stackars plånbok ändå. Såg iof Rose de rescht var nedsatt, en sådan är ju på listan
Troligen en gren som stuckit iväg från rotstocken. Det vill säga under ympningsstället. Ursprungssorten.Jag har en stor röd klätterros utanför dörren.
Så vad är det här? Den dök upp mitt i buskenVisa bifogad fil 93255
Fin är den i vart fall.
Tycker det ser ut som en en ljus Vresros (och här tycker telefonen att brödrost är ett bra ord). Vresrosor är ju ofta cerisa men det finns andra färger.Jag har en stor röd klätterros utanför dörren.
Så vad är det här? Den dök upp mitt i buskenVisa bifogad fil 93255
Fin är den i vart fall.
Hur tänker du då? Jag är inte helt med ^^Räkna annars typ ½ cc från kanten av det angränsande
1/2 cc blir i ditt fall 25 till 30 cm, hälften av 50-60 cmHur tänker du då? Jag är inte helt med ^^
Squash gror ALLTID! Jag satte åtta pluggar med olika frön från en mixpåse som jag köpte för länge sedan, tror det var 2017? Alla kom upp! Nya färska frön till lite coola pumpor och gurka, nej nej självklart gror inte alla.Gav bort en zucchini planta idag. Sådde med mini och tog i lite extra med frön ifall någon inte grodde. Men alla kom upp, tvivlar på att vi behöver 8 plantor till oss 4 kanske ger bort några till i helgen^^
Har haft problem med att få squash att gro under flera år. Vet inte vad som är fel.Squash gror ALLTID! Jag satte åtta pluggar med olika frön från en mixpåse som jag köpte för länge sedan, tror det var 2017? Alla kom upp! Nya färska frön till lite coola pumpor och gurka, nej nej självklart gror inte alla.
Squash är gurkväxternas gurkväxt!
Tur min pappa har ett stort land att fylla, han ska få en massa plantor av mig. Men igår köpte jag faktiskt jord så nu kan jag plantera ut i växthuset samt fixa krukorna med kvarvarande sommarblommor. Så, lite halvt på g kan man väl säga att jag är.
Så långt var jag med, tänkte mer om det är någon tanke bak att halvera avståndet?1/2 cc blir i ditt fall 25 till 30 cm, hälften av 50-60 cm
Cc är ju center to center på din planta. Till ytterkant räcker det då med halva avståndet eftersom det inte ska växa något annat från andra hållet.Så långt var jag med, tänkte mer om det är någon tanke bak att halvera avståndet?
Ah, ja men sån ja. Så bara till dom buskarna som redan står där, inte mellan rosbuskarna sen antar jag. Är väl det du skrev, men ja trött i hjärnanCc är ju center to center på din planta. Till ytterkant räcker det då med halva avståndet eftersom det inte ska växa något annat från andra hållet.