Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
78B6DE62-74B7-4C87-8A7C-52CB039835E1.webp

Ingen aning om vad den heter men den är väldigt fin! 😊
 
Precis så. Nu vet jag iofs inte hur mycket den ryska kornellen breder ut sig men den kanske är fullt uppvuxen så den har den bredd den ska ha? Och lika med syrenen då.

Har de andra inte sin slutliga bredd måste du ju räkna på det också.
Tack 🙏 😅 kornellen tror jag är färdig växt, den är stor.., syrenen hade säkert kunnat bli ett monster hade den fått vara ifred :laugh: jag vill ha den så jag ser ut om det kommer bilar, så vi försöker ha den i typ min ögonhöjd, dvs inte så väldigt hög ^^

Får gå in på Flora Linnea och botanisera lite, kanske något annat hoppar ner i varukorgen, såg dom öppnar upp för höstbeställningar snart, men när det skickas är ju inte vi kvar i sommarstugan. Oktober här kan nog bli lite väl ruggigt 🥶 Om det kommer något spännande får det vänta till i vår, kanske bra för min stackars plånbok ändå. Såg iof Rose de rescht var nedsatt, en sådan är ju på listan 💸💸😇
 
Tack 🙏 😅 kornellen tror jag är färdig växt, den är stor.., syrenen hade säkert kunnat bli ett monster hade den fått vara ifred :laugh: jag vill ha den så jag ser ut om det kommer bilar, så vi försöker ha den i typ min ögonhöjd, dvs inte så väldigt hög ^^

Får gå in på Flora Linnea och botanisera lite, kanske något annat hoppar ner i varukorgen, såg dom öppnar upp för höstbeställningar snart, men när det skickas är ju inte vi kvar i sommarstugan. Oktober här kan nog bli lite väl ruggigt 🥶 Om det kommer något spännande får det vänta till i vår, kanske bra för min stackars plånbok ändå. Såg iof Rose de rescht var nedsatt, en sådan är ju på listan 💸💸😇
Räkna annars typ ½ cc från kanten av det angränsande :)
 
Jag har en stor röd klätterros utanför dörren.
Så vad är det här? Den dök upp mitt i busken
IMG_20220618_071759.webp


Fin är den i vart fall.
 
Gav bort en zucchini planta idag. Sådde med mini och tog i lite extra med frön ifall någon inte grodde. Men alla kom upp, tvivlar på att vi behöver 8 plantor till oss 4😅🙈 kanske ger bort några till i helgen^^
Squash gror ALLTID! Jag satte åtta pluggar med olika frön från en mixpåse som jag köpte för länge sedan, tror det var 2017? Alla kom upp! Nya färska frön till lite coola pumpor och gurka, nej nej självklart gror inte alla.

Squash är gurkväxternas gurkväxt!

Tur min pappa har ett stort land att fylla, han ska få en massa plantor av mig. ☺️ Men igår köpte jag faktiskt jord så nu kan jag plantera ut i växthuset samt fixa krukorna med kvarvarande sommarblommor. :) Så, lite halvt på g kan man väl säga att jag är.
 
Squash gror ALLTID! Jag satte åtta pluggar med olika frön från en mixpåse som jag köpte för länge sedan, tror det var 2017? Alla kom upp! Nya färska frön till lite coola pumpor och gurka, nej nej självklart gror inte alla.

Squash är gurkväxternas gurkväxt!

Tur min pappa har ett stort land att fylla, han ska få en massa plantor av mig. ☺️ Men igår köpte jag faktiskt jord så nu kan jag plantera ut i växthuset samt fixa krukorna med kvarvarande sommarblommor. :) Så, lite halvt på g kan man väl säga att jag är.
Har haft problem med att få squash att gro under flera år. Vet inte vad som är fel.
 
Var inom blomsterlandet i hopp om att få tag på några gula nejlikrötter. Hittade en men råkade å andra sidan springa på ett hörn med perenner för 10kr/st. Visst de är väldigt ledsna i blommorna men det gröna lever och för 10kr så gör det absolut ingenting om de inte ser bra ut i år.

Nu får de badai vasken i omgångar innan de planteras ut i snittblomsrabatten.

20220618_143535.webp
 
Jag har planterat min hjärtvalnöt 'Kalmar' idag. Nu tänkte jag börja gräva för den grå valnöten också.

Sen har jag försökt få tag i någon som kan fälla ett par björkar åt mig. De står för nära hjärtvalnöten. En granngubbe som hjälpt mig fälla förr var här och tittade, men ena trädet lutar och han hade inte resurser att hantera det. Har hört av mig till en annan men han var upptagen idag så jag har inte kunnat snacka med honom.

20220618_170503.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 251
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Vid husknuten har jag ett gäng krukor och byttor med träd, buskar, perenner och lite annat. Det har börjat spira. Jag är och tittar där...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 695
Senast: Gunnar
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 097
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp