Det brukar funka ganska bra att bildgoogla ocksåVad heter appen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det brukar funka ganska bra att bildgoogla ocksåVad heter appen?
Summer snow är en favorit här!Mot ena gatan är planen att sätta armeringsnät över planket (planket är 130cm) och låta klematis klättra på det. Detta för att få insynsskydd. Klematisen hamnar då i en slänt i full sol. I slänten är jag sugen på att ha växter som passar som snittblommor, ffa perenner pga inte tillräckligt med tid på våren för att så.
Vad hade ni valt för klematis och vilka växter hade ni kombinerat med?
Slänten är 12m lång och ca 1-1,3m bred från topp till botten.
Ge mig alla era idéer. Jag har fått slut på egna.
Den kommer vara på andra sidan mot grannen där det är mer skuggigt så det kanske blir för mycket att ha även härSummer snow är en favorit här!
Ah. Kolla på viticella-gruppen,där finns det också fina.Den kommer vara på andra sidan mot grannen där det är mer skuggigt så det kanske blir för mycket att ha även här
Den heter Paul Farges numera.Summer snow är en favorit här!
Mot ena gatan är planen att sätta armeringsnät över planket (planket är 130cm) och låta klematis klättra på det. Detta för att få insynsskydd. Klematisen hamnar då i en slänt i full sol. I slänten är jag sugen på att ha växter som passar som snittblommor, ffa perenner pga inte tillräckligt med tid på våren för att så.
Om det är ok jord så hade jag satt riddarsporrar, de är underbara till snitt, blommar länge och två gånger om man skär ner dom efter första blommningen, aklejor är också trevliga till snitt både blommor blad och frökapslar, lite olika gräs (diamantrör tex), funkia finns några varianter med extra långa själkar fram till snitt, lammöra en som blommar helst, kanske någon trevlig buske att ta grenar från, gärna någon som ger bär eller tidig blom (någon av de mindre spridningsbenägna snöbären eller kanske en rosenkvitten, eller en turkiskeldtorn), malört alltid bra att fylla ut med.Mot ena gatan är planen att sätta armeringsnät över planket (planket är 130cm) och låta klematis klättra på det. Detta för att få insynsskydd. Klematisen hamnar då i en slänt i full sol. I slänten är jag sugen på att ha växter som passar som snittblommor, ffa perenner pga inte tillräckligt med tid på våren för att så.
Det är ren sandOm det är ok jord så hade jag satt riddarsporrar, de är underbara till snitt, blommar länge och två gånger om man skär ner dom efter första blommningen, aklejor är också trevliga till snitt både blommor blad och frökapslar, lite olika gräs (diamantrör tex), funkia finns några varianter med extra långa själkar fram till snitt, lammöra en som blommar helst, kanske någon trevlig buske att ta grenar från, gärna någon som ger bär eller tidig blom (någon av de mindre spridningsbenägna snöbären eller kanske en rosenkvitten, eller en turkiskeldtorn), malört alltid bra att fylla ut med.
Visa bifogad fil 90569
Ett gäng 100/1000 till barnen. Hoppas på riktigt stor skörd, sådär som man ser på bilder
Visa bifogad fil 90607
Det fick bli tomater 100/1000 i till barnen i blomlådan på altanen. Hoppas de klarar sig och ger en stor skörd i sommar!
Haha! Jag ska nog gå och lägga mig nuGillar att ni är så ivriga i tråden att ni postar dubbelt!
Ulleternell är en fin blomma i buketter eftersom de står för evigt och skulle trivas i det läget. Älskas av insekterna. Men varningens finger, de sprider sig mycket och gärna vegetativt. Jag hade planterat dem i något djupt bottenlöst kärl.Det är ren sand
Jag kommer jordförbättra så mycket det går när jag planterar och jag har bevattning där men det finns ingen risk att de kommer stå blött
Perovskia tänkte jag också på, den är jättefin!Ulleternell är en fin blomma i buketter eftersom de står för evigt och skulle trivas i det läget. Älskas av insekterna. Men varningens finger, de sprider sig mycket och gärna vegetativt. Jag hade planterat dem i något djupt bottenlöst kärl.
Sen gillar jag också rosenvial jättemycket och den är en fin snittblomma, dock vissnar den ner på vintern och man behöver rensa bort på våren. Så passar bara ihop med klematis som ska beskäras helt varje år.
Rörande sorter har jag inga namn men älskar kombinationen av djupt lila klematis med orange ros!
TIllägg: I ditt läge borde väl afghanpervoskia kunna övervintra, tycker den är häftig!
Är inte det för sent? De gillar inte långa nätter. Läst att nästa såperiod nu var i Juli för dem? (mina har blommat flera år i rad så jag läste på)Och jo, spenaten vill gå i blom. Bara att så nytt.