Inte en aning, jag har dålig koll på träd Är på nivån att jag vet det inte är en björkVet du vad det är för träd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte en aning, jag har dålig koll på träd Är på nivån att jag vet det inte är en björkVet du vad det är för träd?
Använder jag nåt liknande Roundup lär jag bli ovän med hela föreningen då vet jag vad det är, tack Får hålla koll på den och beskära då, den är som tur är i utkanten.@Calmiche: Jag tycker det tyvärr ser ut som sälg (vide). Det är ett satans ogräs och ska helst behandlas med Eco-plug (Roundup) när en plockar ner dem. Och ja, jag vet att Roundup inte är bra... men för den här typen av träd och sättet Ecoplug verkar så anser jag att risken är värd resultatet.
Jag köpte på mig ett stort förråd av Ecoplug innan de blev förbjudna så jag bör klara mig resten av livet på de jag har.
Det finns andra varianter för att behandla stubbar... men är i mina ögon värre än några Ecopluggar (en borrar hål och slår i diesel, kan behöva upprepas för effekt).
Det är definitivt positivtSälg är jätteviktig under våren för våra pollinatörer och nattflyn. Den behövs verkligen. @Calmiche
Sälg är jätteviktig under våren för våra pollinatörer och nattflyn. Den behövs verkligen. @Calmiche
Skönt att det inte bara är jagTrots att det är jag som har anlagt alla rabatter har jag i vanlig ordning ingen aning om vad som växer i dem. Vad är detta? Närmare meterhög stjälk. Fröställningen från förra året syns på bilden. Visa bifogad fil 90525
Jag kom på att det finns en app. Höstrudbeckia är det. På ett ställe där jag absolut inte vill ha den såklart.Skönt att det inte bara är jag
Vad heter appen?Jag kom på att det finns en app. Höstrudbeckia är det. På ett ställe där jag absolut inte vill ha den såklart.
Hur hanterar man när det är såhär igenvuxet? Det här är massor med mossflox som växer på berget men som ni ser är det massa gräs (?) som liksom växer insprängt i mossfloxen och det är ju sådär fint tycker jag!
Men samtidigt svårt att rycka bort utan att få med sig mossfloxen...
Har liknande problem på andra delar av berget där tex nävor växer upp mellan allt gräs..
Visa bifogad fil 90486
Visa bifogad fil 90485
Funderar också på vad jag kan plantera i denna större jordskreva. Vill på sikt ha ett fantastiskt blommande berg! Vad tror ni om rhododendron? Eller har ni några andra tips?
Sen funderar jag på att plantera någon blommande marktäckare på avsatsen/platån ovanför. Får se lite vad som växer upp på andra delen av berget och kanske plocka något därifrån. Tror tex det finns en del backtimjan.
Jag tycker det är så fint när man är på västkusten och det växer vildkaprifol på liknande berg!
(Har köpt en själv idag att ha på en pelare i trädgården )
Med reservation för att det är "ett jäkla ogräs" eller något sådant som jag har för mig att jag hört här
Åh så du hittade en till slut! Hoppas att den blir till belåtenhetGjorde ett tvåtimmars ryck i landet idag. Grävde upp de värsta grästuvorna och kvickroten som växt till under vintern.
Väntar ivrigt på att min eldrivna jordfräs ska komma. Det borde den göra i morgon.
PictureThisVad heter appen?
Misstänker att jag kommer att tycka den är ynklig. Men jag tror att en ynklig fyller mina behovÅh så du hittade en till slut! Hoppas att den blir till belåtenhet