Det finns alltid lite plats tillJag tröstshoppa fler dahlior, inte för att jag har plats men för 18,50kr/styck råkade det bli 13 till
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns alltid lite plats tillJag tröstshoppa fler dahlior, inte för att jag har plats men för 18,50kr/styck råkade det bli 13 till
Alla jordgubbs, smultron och smulgubbar, är det samma för alla? Dvs man lägger på gödsel på hösten? Har hittat en smulgubbe som jag nu vill plantera men är osäker på om jag borde ta med lite gödsel?
Jag fick in 48 plantor i mitt växthus förra åretFinns det något sätt att så färre tomater som jag kan praktisera nästa år? .
Alternativt finns föreningen Anonyma Tomatplanteringsmissbrukare?
Jag behöver ca 25 plantor. Jag slutade räkna vid omplanteringen efter 50..
Jag fick in 48 plantor i mitt växthus förra året
Nu har jag köpt ett växthus till dubbelt så stort så jag kan odla fler sorter
Man kan aldrig ha för mycket tomater
Det läste jag för några år sedan så nu för tiden vårdar jag dom ömt. Sambon hotade med att ta bort dem... grannarna är pedantisk så det räcker. Hoppas de sprider sig till dem med så får de jobba lite extra..Ge maskrosorna mer kärlek! De får full pott i både nektar och pollen till insekterna.
Finns det något sätt att så färre tomater som jag kan praktisera nästa år? .
Alternativt finns föreningen Anonyma Tomatplanteringsmissbrukare?
Jag behöver ca 25 plantor. Jag slutade räkna vid omplanteringen efter 50..
Jag fick in 48 plantor i mitt växthus förra året
Då skyller jag på dig nu när jag funderar på att få ner några nya frön. Eller är det för sent nu?Jag fick in 48 plantor i mitt växthus förra året
Nehe det är aldrig för sent för tomaterDå skyller jag på dig nu när jag funderar på att få ner några nya frön. Eller är det för sent nu?
Det finns alltid lite plats till
Kämpar för att få behålla mina nässlor ute i ett buskage. Min man är alldeles för pedantisk och jag vill ha dom för insekternas del. På sikt, om vi får lite mer, även till nässelvatten.
Planen idag, gräva, vila, fika, gräva och få ner frön i jorden
Ni som har dahlior, har ni något annat tillsammans med dom?. Har sett jätteverbena till, mkt fint. Läste även någon som hade vallmo, så blommade vallmon innan dahliorna.
Ska fixa till och gräva till finrabatten idag + välja ut dom finaste fröna och dahliorna som ska dit ^^
Ja, hade vi haft mer hade jag kunnat tänka mig en nässelsoppa bakade paj på vår kirskål till påsken ^^ har kvar att testa äta av hostorna, inte mkt som får vara ifred härJag för samma kamp här, bevarar nässlorna i lagom mängd i en rabatt och en häck. Vi har magra jordar runt så de är ganska sällsynta vilt här. De är fantastiska vårprimörer!
Gräva upp, rensa och sätta tillbaka mossfloxenHur hanterar man när det är såhär igenvuxet? Det här är massor med mossflox som växer på berget men som ni ser är det massa gräs (?) som liksom växer insprängt i mossfloxen och det är ju sådär fint tycker jag!
Men samtidigt svårt att rycka bort utan att få med sig mossfloxen...
Har liknande problem på andra delar av berget där tex nävor växer upp mellan allt gräs...