Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
FredskallaNi proffsodlare... har ni förslag på någon växt som trivs utan särskilt mycket solljus men desto mer lysrör på kontor? Gärna så frodig som möjligt. Inte svärmorstunga.
Ah, dem har jag också kikat på. Ganska mycket pengar för hela setet men den skulle man ju verkligen kunna ha lite kul med.Jag har börjat odla! Har absolut ingen plats men det får lösa sig.
Mina paprikor har börjat titta upp så de ska få extraljus snart.
Var på IKEA igår och tittade på deras odlingshyllor med växtbelysning. Oj vad nära det var att jag köpte en! Det hade varit smått underbart med en sån trevånings. Men det får bli när jag har jobb och inkomst.
Ah, dem har jag också kikat på. Ganska mycket pengar för hela setet men den skulle man ju verkligen kunna ha lite kul med.
Funderade igår på om man inte skulle bygga en extra hylla i köksfönstren när vi gör om där. Är ju spröjs på fönstren så i rätt nivå smälter det in fint. Får plats dubbelt så många sådder då.
Tack för tipsen. Det står stora monsteror lite här och var och palmer. I mitt landskap finns dock inga växter och det är så grått och sterilt! Måste lätta upp lite och gärna tjäna som lite insynsskydd. Fredskalla lät toppen. Fick tips om 'elefantöra' också, den var gullig och verkar lättskött. Får hoppas jag kan ta hand om trädgården bättre än krukväxter, jag har nu haft ihjäl alla våra krukväxter utom en orkidé...Fredskalla
Monstera
Inte mer än att jag tittat på dem och tyckt att de verkar bra.Men va f-n.
Fick ett "uppdaterat leveransmeddelande" för min odlingstunnel.
De annullerar ordern för tunneln tillverkas inte längre! Fast den finns på nätet fortfarande.
MORR
Vad ska jag då köpa? Den jag beställt var 13 kvm. Mindre vill jag inte ha, men inte heller mycket större.
Hittade en firma som heter Dancover. Vet någon något om deras produkter?
Andra tips?
Hittade det här när jag googlade runt lite. Värt att testa?Andra tips?
Vore värt det om jag hade möjlighet att göra det själv. Om jag ska leja folk för att naja ihop och böja till armeringsnät så blir det alldeles för dyrt för att vara värt det.Hittade det här när jag googlade runt lite. Värt att testa?
http://nouw.com/omjagvarhemmafru/category/armeringsnät
Äsch! Var ordentlig och skrev ner vad jag planterat var i odlingslådorna. Och gissa vad? Jag flyttade lådorna innan jag markerat "fram och bak" på dem, så nu har jag ingen aning om vad som växer var
Det har kommit upp något som måste vara paprika, eller chili. Men vilken sort har jag ingen aning om..
Det blir lite rysk roulette. Var faktiskt duktig och köpte pinnar att skriva på. Men planterade i briketter så de pinnarna ligger bredvid. Får bli till krukorna sen.Äsch! Var ordentlig och skrev ner vad jag planterat var i odlingslådorna. Och gissa vad? Jag flyttade lådorna innan jag markerat "fram och bak" på dem, så nu har jag ingen aning om vad som växer var
Det har kommit upp något som måste vara paprika, eller chili. Men vilken sort har jag ingen aning om..
Jag har använt armeringsnät en del och det är inte speciellt tungt att böja. Efter att ha sett det här så ska jag prova i sommar att göra "hus" över ett par av mina odlingslådor. Förra säsongen körde jag med böjda elrör och fiberduk men det var rätt instabilt.Vore värt det om jag hade möjlighet att göra det själv. Om jag ska leja folk för att naja ihop och böja till armeringsnät så blir det alldeles för dyrt för att vara värt det.
Jag har hanterat armeringsnät i mina dagar jag med. Och nej, det funkar inte med min kropp.Jag har använt armeringsnät en del och det är inte speciellt tungt att böja. Efter att ha sett det här så ska jag prova i sommar att göra "hus" över ett par av mina odlingslådor. Förra säsongen körde jag med böjda elrör och fiberduk men det var rätt instabilt.
Armeringsnät finns i olika dimensioner. Har du provat de tunnare?Jag har hanterat armeringsnät i mina dagar jag med. Och nej, det funkar inte med min kropp.
Kunde jag skulle jag t.ex. bygga en portal för klängrosor
Men du behöver ju inte göra en böjd portal, gör en rak vetja! Tre raka bitar, två till sidor och en till "tak". Då behöver du bara en rejäl bultsax. Såg en bild när jag googlade lusthus av armeringsmatta men nu kan jag ju givetvis inte hitta den... Hittade den här bilden istället som kanske kan funka som inspiration.Kunde jag skulle jag t.ex. bygga en portal för klängrosor
Då behövs duk som klarar de vassa ändarna på järnen?Men du behöver ju inte göra en böjd portal, gör en rak vetja! Tre raka bitar, två till sidor och en till "tak". Då behöver du bara en rejäl bultsax. Såg en bild när jag googlade lusthus av armeringsmatta men nu kan jag ju givetvis inte hitta den... Hittade den här bilden istället som kanske kan funka som inspiration.
Men va f-n.
Fick ett "uppdaterat leveransmeddelande" för min odlingstunnel.
De annullerar ordern för tunneln tillverkas inte längre! Fast den finns på nätet fortfarande.
MORR
Vad ska jag då köpa? Den jag beställt var 13 kvm. Mindre vill jag inte ha, men inte heller mycket större.
Hittade en firma som heter Dancover. Vet någon något om deras produkter?
Andra tips?