Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äkta kvitten eller rosenkvitten?
Hur vet man vad som är vad?
Rosenkvitten är en buske. Äkta kvitten är ett träd.Hur vet man vad som är vad?
Tur jag har ett badkar tillJag vill hissa Mara des Bois om någon är ute efter jordgubbar. Godare jordgubbar har jag aldrig smakat!
Ok, då måste jag nog skaffa sådana också. Det i sin tur innebär att jag får göra ett fjärde jordgubbsland då jag redan har 3 sorter och inte vill råka blanda dem.Jag vill hissa Mara des Bois om någon är ute efter jordgubbar. Godare jordgubbar har jag aldrig smakat!
Dagsnoteringar från trädgården:
Varmbänken, ännu ej skördad men det närmar sig...
Forsythia med blommehöns
Påskliljor på upphällningen
Praktmagnolian på G
Åsså lite utbyggnad av köksträdgården
Om du gödselvattnar varje gång du vattnar så tar du två kapsyler/tio liter vatten. Om du gödselvattnar en gång i veckan så skulle jag ta den stora dosen - fast kanske inte så mycket. Det är jag för snål för. Å andra sidan så gödselvattnar jag inte alls. Jag tar torr hästskit och lägger i jorden.Dum fråga, men: På min tomatnäring står det "Dosera 2 kapsyler per planta. Blanda i 10 liter vatten." Så om jag ska vattna mina 15 plantor ska jag ha 30 kapsyler i 10 liter? Eller ska varje 2-kapsyl blandas i 10 liter vatten?
JordmandlarNågon som har erfarenhet av att odla jordmandlar och kan förklara för en som inte fattar något om hur? Är det bara inne i kruka eller funkar det på friland oxå?
Ja.Jordmandlar
Jamen vad är det då? Ätbart?Ja.
Jag visste inte heller vad det var innan jag köpte det.
Tydligen växer dom lite som potatis, trycker ner 1 knöl och det blir fler.Jamen vad är det då? Ätbart?