Näring,går det bra med tex blomstra eller vad det nu heter.Några veckor efter att de satts i plantjord.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Näring,går det bra med tex blomstra eller vad det nu heter.Några veckor efter att de satts i plantjord.
Näring,går det bra med tex blomstra eller vad det nu heter.
Efter 3 veckor finns ingen näring kvar i jorden (gäller inte bara tomater alltså), därefter vill de ha näring en gång i veckan.När vill tomaterna börja få näring?
Guldvatten? =pissa på dom?Det finns speciell tomatnäring (helst biologisk som Biobact Tomat). Det är viktigt att det blir rätt N-P-K för tomaterna, de vill speciellt ha fosfor.
Annars gräsklipp, nässelvatten och guldvatten.
Mina har aldrig fått näring,det blir tomater ändåEfter 3 veckor finns ingen näring kvar i jorden (gäller inte bara tomater alltså), därefter vill de ha näring en gång i veckan.
Men man kan få fleeeeer och stööööörre. Me likeMina har aldrig fått näring,det blir tomater ändå
Mina får biobact tomat eller ekologisk alggödning. Jag har båda och tar den jag känner för.Guldvatten? =pissa på dom?
Och så länge dom bor inne blir det inget nässelvatten
NPK kan jag få av bonden
Guldvatten? =pissa på dom?
Och så länge dom bor inne blir det inget nässelvatten
NPK kan jag få av bonden
Idag köpte jag en tomatplanta, Marmande och en chili, Trinidad scorpion moruga blend. Får väl se vad dom tycker om glasverandan som inskolningsplats.
Marmande är jättegodaIdag köpte jag en tomatplanta, Marmande och en chili, Trinidad scorpion moruga blend. Får väl se vad dom tycker om glasverandan som inskolningsplats.
Vad fint du har det!Min balkong grönskar på, men jag tror att även växterna längtar efter en trädgård.
Vad fint du har det!
Min balkong grönskar på, men jag tror att även växterna längtar efter en trädgård.