Jaen fråga bara...
Tagetes - är ettårig, va?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaen fråga bara...
Tagetes - är ettårig, va?
tack!
"Du borde peta ner några fröer slingerkrasse för att fylla ut tomrummen", sa de.
"Det kommer att bli en trevlig kantplantering", sa de.
"Det kommer att se ut precis som i Monets trädgårdar i Giverny", sa de.
Se'n kvävdes de av 22 kilometer tentakler slingerkrasse. Medan de försökte hugga sig fram med en machete, för att spåra vad som egentligen var planterat på resten av odlingsytan. Nu täckt av en ocean slingerkrasse.
Se'n sa de inget mer. Någonsin.
Åh häftigt!"Du borde peta ner några fröer slingerkrasse för att fylla ut tomrummen", sa de.
Se'n kvävdes de av 22 kilometer tentakler slingerkrasse. Medan de försökte hugga sig fram med en machete, för att spåra vad som egentligen var planterat på resten av odlingsytan. Nu täckt av en ocean slingerkrasse.
Ta tillvara fröna ur de vissnade blommorna, så sätter du nya nästa år baratack!
Ville bara vara säker, då kan jag tömma krukan med gott samvete...
"Du borde peta ner några fröer slingerkrasse för att fylla ut tomrummen", sa de.
Aningen för sent, kom jag på att mina grusgångar inte är dimensionerade riktigt som Monets.
(det är alltså Monets på bilden, om någon undrar)
Hmmm, vi har lite slänter runt ridbanan...Ja, jag ska nog försöka hitta något eget ställe där den kan få utvecklas i fullskalig krasseanarki nästa år. I stället för i mina något för fyrkantiga odlingslådor och allt för smala grusgångar.
Jag har ganska gott om fröer efter rensningen.
Mycket av både blommor och grönt kan sås nu innan vintern, bl a morötter. Det du inte sår nu kan vintersås istället, kolla Sara Bäckmos blogg eller på youtube.Förresten, ska man passa på att så någonting nu innan det fryser? Har inte grävt rent landet än, tänkte nog hinna med det i helgen. Kan man så någonting nu så det tittar upp tidigt nästa år utan hjälp?
Ja jag gick loss lite och blev sugen! La en önskelista på Impecta. Gillar när det kan ligga och spira utan större insatser. Var det inte du som köpte en massa backar och sådde i på vårvintern? Gick det bra?Mycket av både blommor och grönt kan sås nu innan vintern, bl a morötter. Det du inte sår nu kan vintersås istället, kolla Sara Bäckmos blogg eller på youtube.
Se bara till att du inte sår för tidigt. Det ska inte gro nu, utan så fort som möjligt i vår. Jag har morötter och palsternacka som väntar på sådd men det är alldeles för varmt ännu. Det ska vara max 5 grader på dagarna.Förresten, ska man passa på att så någonting nu innan det fryser? Har inte grävt rent landet än, tänkte nog hinna med det i helgen. Kan man så någonting nu så det tittar upp tidigt nästa år utan hjälp?
Ja precis, man har nog inte stort fönster direkt att så. Vi har runt 4-7 grader på dagarna nu ungefär och frostnätter nästan varje natt. Ska börja droppa av lite kommande vecka även dagtid, då lovar de runt 3-4 grader. Jag fick ju en massa frö av klätt av @Cheeserica som skulle kunna få förgylla landet också. Jag gillar liksom det här att kunna påta i trädgården utan att känna att all växtlighet är snabbare än en själv, när man vänder ryggen till så är där ogräs... Skönt att kunna så men ändå inte behöva tänka på ogräs på flera månader.Se bara till att du inte sår för tidigt. Det ska inte gro nu, utan så fort som möjligt i vår. Jag har morötter och palsternacka som väntar på sådd men det är alldeles för varmt ännu. Det ska vara max 5 grader på dagarna.
Här är det ca 10 grader på dagarna och har bara varit en enda frostnatt hittills, så jag räknar med att få vänta ett bra tag.Ja precis, man har nog inte stort fönster direkt att så. Vi har runt 4-7 grader på dagarna nu ungefär och frostnätter nästan varje natt. Ska börja droppa av lite kommande vecka även dagtid, då lovar de runt 3-4 grader. Jag fick ju en massa frö av klätt av @Cheeserica som skulle kunna få förgylla landet också. Jag gillar liksom det här att kunna påta i trädgården utan att känna att all växtlighet är snabbare än en själv, när man vänder ryggen till så är där ogräs... Skönt att kunna så men ändå inte behöva tänka på ogräs på flera månader.
Ja, det kom upp massor, tyvärr så hittade mina hönor dem när jag hade lyft på locken och krafsade även ut massor, men jag fick väldigt mycket plantor som kom upp.Ja jag gick loss lite och blev sugen! La en önskelista på Impecta. Gillar när det kan ligga och spira utan större insatser. Var det inte du som köpte en massa backar och sådde i på vårvintern? Gick det bra?