Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stort grattis @Gnist!
IIIIHHHHHHH
I morgon skrivs det papper, så där ska jag slå ner mina bopålar
Fy fasen vad kul @Gnist - stort grattis, och välkommen till den exklusiva kretsen av hemmansägarinnor!
Rött badrum och du menar väl 25/7 ? annars börjar det bli bråttom att packa.Tackar, fast jag skulle kanske inte kalla den där lilla plätten för ett hemman, men där finns i alla fall ett smått uråldrigt hemmabygge till växthus där så många gurk, tomat och paprikaplantor som möjligt ska få bo
Och i morgon följer kameran med och sen får jag nog starta en egen tråd om den rödmålade trappen och det röda badrummet..
Liksom
Finns alltså skapligt mycket göra där, men med tillträde redan 25/5, så har jag ju drygt 2 månader på mig att flytta diverse växtligheter samt fixa och dona invändigt (en del i af) innan flytt.
Rött badrum och du menar väl 25/7 ? annars börjar det bli bråttom att packa.
Tänk i stuket av röd medaljongtapet
Tackar, fast jag skulle kanske inte kalla den där lilla plätten för ett hemman, men där finns i alla fall ett smått uråldrigt hemmabygge till växthus där så många gurk, tomat och paprikaplantor som möjligt ska få bo
Och i morgon följer kameran med och sen får jag nog starta en egen tråd om den rödmålade trappen och det röda badrummet..
Liksom
Finns alltså skapligt mycket göra där, men med tillträde redan 25/5, så har jag ju drygt 2 månader på mig att flytta diverse växtligheter samt fixa och dona invändigt (en del i af) innan flytt.
Vi vill se massor av foton!
Jag skulle kalla det ett hemman. Jag menar mitt hemman är trots allt på hela gigantiska 203 kvm.
Beror nog på vad man är van vid och har man som jag bott en herrans massa år på 206 ha jord/skogsbruksfastighet, så blir lite drygt 3 ha en lagom plätt
sedan jag flyttade till Stockholm så tvingades jag raskt förändra mina perspektiv.
Nävor.Har ni några tips på växter (inte typ Hosta eller funkia hellst) som funkar bra i skugga? Jorden är nog helt ok men just där är det otroligt stenigt så inget som behöver massa plats till rötterna.
Såg "Sista skörden" igår så nu är till och med sambon taggad att börja odla egen mat.
Det blir inte i år men nästa år, då jäklar!
Det finns absolut ett uns av sanning i den, men den överdriver en hel del också.Till och med jag hittade "Sista skörden" på SVT Play och såg den nu ikväll. Läskigt. Är så glad över att åtminstone mina små lådor har riktigt bra jord. Undrar om man ska starta en ny folkrörelse - "Bokashi-gerillan"?
Det finns absolut ett uns av sanning i den, men den överdriver en hel del också.
Jag läste någon välformulerad kritik mot slutsatserna i filmen nånstans, nån länk på fejjan