Min dator har av misstag beställt 3 Pretty woman, 3 Friso och 3 Late morning för det facila priset av 74 kr per trepack.
Oh fan, har den tillgång till ditt VISA-kort?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min dator har av misstag beställt 3 Pretty woman, 3 Friso och 3 Late morning för det facila priset av 74 kr per trepack.
Nä, mitt Mastercard.Oh fan, har den tillgång till ditt VISA-kort?!
Men när du ser liljorna, och känner doften, kommer du att förlåta kortet!Nä, mitt Mastercard.
Kan du inte göra en liten korridor som leder vildsvinen in i kirskålen? Låter som en fenomenal lösning!Juste! Mitt friland jag tänkt anlägga är en markplätt helt bestående av kirskål.. YAY! När jag gräver ut det tar jag även sjoket av rötter och kastar iväg, men är det tillräckligt för att hålla dem borta så pass att det går att odla där? (Ja, jag är övertygad om att kirskål tar över på typ 2 dygn ) Förstår ju att jag kommer behöva rensa landet, men vill ju inte att kirskålen rotar sig och slår ut mina plantor.. Kommer förmodligen främst så ärtor, bönor och potatis i landet.
Hur menar du? Det är ett område på minst 100kvm som är täckt av kirskål. Jag tänkte gräva land på ca 15-20 kvm.. Just nu får de gärna böka i där jag har börjat gräva, men inte när jag har odlat.. Hittills har alltså marken varit orörd från svinen. Men tänker att det är mer lockande nu när det redan är lite "bökat".Kan du inte göra en liten korridor som leder vildsvinen in i kirskålen? Låter som en fenomenal lösning!
Jag har också Kirskål i stor mängd och har köpt markduk som ska få täcka hela området i 2 år, enligt råd jag fått.....
Oj jisses!! så stort. Jag undrar själv hur långt ner kirskålens rötter går, men jag tror de går ganska djupt..... Låter frågan gå vidare.....Hur menar du? Det är ett område på minst 100kvm som är täckt av kirskål. Jag tänkte gräva land på ca 15-20 kvm.. Just nu får de gärna böka i där jag har börjat gräva, men inte när jag har odlat.. Hittills har alltså marken varit orörd från svinen. Men tänker att det är mer lockande nu när det redan är lite "bökat".
Näe vad trist Tycker riktigt synd om dig!Fick ner stolparna för ramen igår och hoppas virket kommer idag, men glädjen med landet är borta eftersom jag blev uppsagd från boendet igår då min hv tydligen ska separera och behöver huset själv Så nu letar jag febrilt något annat ställe, men tyvärr för min del är det ont om lediga små hus ute i bushen
Men jag tänker ju inte lämna det blivande landet som en halvfärdig styggelse, sånt är inte min grej.
Näe vad trist Tycker riktigt synd om dig!
Du får leta efter något att köpa så du inte hamnar i samma situation igen
Håller tummarnaSka kika på ett ställe idag. Inte optimalt läge, men jag tänker mig att där kan finnas en del potential ändå, så bara att hålla tummarna att jag har rätt och att det blir affär och att ingen annan köper det.
Att utrota kirskål kräver sin kvinna. Minsta lilla rotbit som är kvar i jorden orsakar ett nytt bestånd om man inte håller efter dem ihärdigt.Oj jisses!! så stort. Jag undrar själv hur långt ner kirskålens rötter går, men jag tror de går ganska djupt..... Låter frågan gå vidare.....
Det är ett område på minst 100kvm som är täckt av kirskål. Jag tänkte gräva land på ca 15-20 kvm..
Jag är mest rädd att jag kommer få jättestora liljebaggar som krafsar på ytterdörren och tigger efter mer.Men när du ser liljorna, och känner doften, kommer du att förlåta kortet!
jag tänker mig att där kan finnas en del potential ändå
Vi körde med jordfräs efter traktorn tre-fyra gånger förra sommaren, dvs när det kommit upp och börjar bli smått grönt mejades allt ner igen. Det var bar jord innan vintern. I år har enstaka kirskål tittat upp men ingen grön matta. Att varje kirskålsrot blir en ny planta kanske stämmer men de verkar också ha sin gräns. Nu kan jag enkel gräva bort de enstaka exemplar som faktiskt tittar fram. Om det finns en stor frödepå i jorden kommer de fortsätta titta upp men om de inte får blomma i närheten lär ju marken utarmas år efter år. Värre med förgätmigej, de har verkligen bildat mattor direkt! Men är å andra sidan hemskt lätta att rensa bort, och blommar ju sött.Juste! Mitt friland jag tänkt anlägga är en markplätt helt bestående av kirskål.. YAY! När jag gräver ut det tar jag även sjoket av rötter och kastar iväg, men är det tillräckligt för att hålla dem borta så pass att det går att odla där? (Ja, jag är övertygad om att kirskål tar över på typ 2 dygn ) Förstår ju att jag kommer behöva rensa landet, men vill ju inte att kirskålen rotar sig och slår ut mina plantor.. Kommer förmodligen främst så ärtor, bönor och potatis i landet.
Jag ÄLSKAR liljor.Liljor!! Planerat ett tag för en liljerabatt i en slänt. Insåg dock att man inte ska ha för många på samma ställe för att slippa allt för svåra angrepp, men liljor ska definitivt vara släntens primadonnor.
Idag har jag grävt lite, flyttat gödsel, krattat ut gödseln och trampat gångar i blivande blomhavet. Hann inte mer men kanske lika bra att jag inte hann så. Risk för minusgrader nattetid i veckan. Inne har en malva grott och röd solros är på gång. Tidigast torsdag åker fröerna i backen ute.
Och och och - vi har flyttat in! Helt andra förutsättningar nu för fortsatt renovering och framförallt trädgårdsarbete.