Koka gele.Ja, det stämmer nog. Typiskt, jag är inte så sugen på att plocka upp hundratals miniäpplen på hösten... men himla fint är det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Koka gele.Ja, det stämmer nog. Typiskt, jag är inte så sugen på att plocka upp hundratals miniäpplen på hösten... men himla fint är det!
Funkar koppar-remsor? Jag har funderat på såna på mina kragarHar du testat sådan där snigelkant eller kopparremsor på pallkragarna?
Tack och lov är sniglarna inte ett problem här! Rådjurs är en helt annan femma...
Bor du i Skaraborg kan du få näva av mig.Hallå, var hittar man växtloppisar?
Mvh, insåg att marktäckande växter är snordyrt
Funkar koppar-remsor? Jag har funderat på såna på mina kragar
Jag har två tunnor som jag samlar regnvatten i. Det räcker dock inte så långt.Med tanke på varningarna om sommarens vattennivåer kanske det kan va intressant att diskutera här om vi har några planer för att inte slösa vatten i trädgården? jag har en 400 liters tunna och funderar på att skaffa en till. Förra året använde jag i princip inget vatten från brunnen till trädgården (har egen brunn) men jag flyttade hit i mitten av sommaren. Vattnar inte gräsmattan oavsett
jag har flyttat mina en gång. fick ett par stänglar av en granne och jordslog dem i väntan på inspiration. Efter några månader flyttade jag dem till en annan plats. Jag har rensat jordärtskockeskott i flera år efter den lilla tid de stod på första platsen. Minsta yttepyttelilla rotbit ger nya plantor!!
Ja men de måste ju sitta diktan annars kryper de under och inga löv får hänga över som de kan krypa på. Jag tror på snigelkant jag .Funkar koppar-remsor? Jag har funderat på såna på mina kragar
Jag har börjat samla gräsklipp för att täcka bar jord. Nu har jag iofs inte så stora ytor och vi har inget som helst problem (Vättervatten) men det sitter i ryggmärgen att spara.Med tanke på varningarna om sommarens vattennivåer kanske det kan va intressant att diskutera här om vi har några planer för att inte slösa vatten i trädgården? jag har en 400 liters tunna och funderar på att skaffa en till. Förra året använde jag i princip inget vatten från brunnen till trädgården (har egen brunn) men jag flyttade hit i mitten av sommaren. Vattnar inte gräsmattan oavsett
Väldigt intressant! Jag kommer inte vattna mer än nödvändigt. Tänkte köpa vattenspridare men det blir duschmunstycke på slangen eller kanna. Är nog alldeles för lätt att glömma spridaren på... Vi har egen djupborrad brunn och kan ju inte se hur vattenståndet är i den. Här på vårt berg har vi alltid haft vatten, även vid den senaste rejäla torkan för 40 år sedan när många brunnar sinade i grannskapet. Känner mig dock inte helt trygg med sån här långvarig torka, vem vet hur det står till i berget egentligen... Vi har dock en grävd brunn också som kan nyttjas till växterna om vi vill.Med tanke på varningarna om sommarens vattennivåer kanske det kan va intressant att diskutera här om vi har några planer för att inte slösa vatten i trädgården? jag har en 400 liters tunna och funderar på att skaffa en till. Förra året använde jag i princip inget vatten från brunnen till trädgården (har egen brunn) men jag flyttade hit i mitten av sommaren. Vattnar inte gräsmattan oavsett
Vättern är väl en halvmeter eller så under normalt vattenstånd just nu. Det gör ju inte att vattnet tar slut men torkan är verkligen påtaglig! Många Vätterbäckar riskerar att torka ut i år. Och så ska man bygga ut med dricksvatten till Örebro också...Jag har börjat samla gräsklipp för att täcka bar jord. Nu har jag iofs inte så stora ytor och vi har inget som helst problem (Vättervatten) men det sitter i ryggmärgen att spara.
Jag samlar en del regnvatten och vattnar med barnens badvatten också.
Väldigt intressant! Jag kommer inte vattna mer än nödvändigt. Tänkte köpa vattenspridare men det blir duschmunstycke på slangen eller kanna. Är nog alldeles för lätt att glömma spridaren på... Vi har egen djupborrad brunn och kan ju inte se hur vattenståndet är i den. Här på vårt berg har vi alltid haft vatten, även vid den senaste rejäla torkan för 40 år sedan när många brunnar sinade i grannskapet. Känner mig dock inte helt trygg med sån här långvarig torka, vem vet hur det står till i berget egentligen... Vi har dock en grävd brunn också som kan nyttjas till växterna om vi vill.
Har gamla regntunnor som faller isär, dem ska jag byta ut. Tack för påminnelsen!
Med tanke på varningarna om sommarens vattennivåer kanske det kan va intressant att diskutera här om vi har några planer för att inte slösa vatten i trädgården? jag har en 400 liters tunna och funderar på att skaffa en till. Förra året använde jag i princip inget vatten från brunnen till trädgården (har egen brunn) men jag flyttade hit i mitten av sommaren. Vattnar inte gräsmattan oavsett
Med tanke på varningarna om sommarens vattennivåer kanske det kan va intressant att diskutera här om vi har några planer för att inte slösa vatten i trädgården? jag har en 400 liters tunna och funderar på att skaffa en till. Förra året använde jag i princip inget vatten från brunnen till trädgården (har egen brunn) men jag flyttade hit i mitten av sommaren. Vattnar inte gräsmattan oavsett