Och här några bilder från trädgården:
Vy över köksträdgården
Övre delen
Nedre delen
Så fint du har det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och här några bilder från trädgården:
Vy över köksträdgården
Övre delen
Nedre delen
På tal om gurkor - om man är van vid vanlig slanggurka från Ica, vilken sorts gurka bör man då välja om man vill odla egna?
(till nästa år)
stora gurkor eller stora plantor?Slanggurka och hemodlade såna blir e n o r m a, så jag provar på frilandsgurka och nån smågurka nu när jag bor lite mer odlingsvänligt igen.
Gurkorna menade jag, blir ju som monstergurkor på steroider och de är långt ifrån så blaskiga i smak och konsistens som köpegurkor.stora gurkor eller stora plantor?
Klockor? Typ murklocka eller karpaterklocka. Blå flox? Ormöga?
Idag har jag satt ut gurka och tomat i min lilla pallkrage - några andra blir kvar i sina krukor. Jag ska nog fixa ett nät så de inte blir rådjursmat direkt. Även nån sorts döda-snigel medel ska jag ordna
Har du testat sådan där snigelkant eller kopparremsor på pallkragarna?
Tack och lov är sniglarna inte ett problem här! Rådjurs är en helt annan femma...
Nä - jag ska se vad jag kan hitta på.
Det enda som snigeleländena är bra till är att de käkar upp hundskiten i trädgården
Det känns som om den nyttan med dem inte är riktigt tillräcklig...
Prydnadsapel kanske.http://forumbilder.se/G8BV3/20170516-161454
Är det någon som vet vad det här kan vara för träd? Min gissning är någon slags körsbär, men de brukar inte vara så mörkt rosa.