Hur pass sent var det?Jag planterade tyvärr mina så pass sent förra året att de inte hann bli något av dem. Men på sikt ska inte bristen på tillväxt vara ett problem har jag hört.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur pass sent var det?Jag planterade tyvärr mina så pass sent förra året att de inte hann bli något av dem. Men på sikt ska inte bristen på tillväxt vara ett problem har jag hört.
Hur pass sent var det?
Nu har februari fröerna hamnat i jord .
Blev Blodrot, vallört, lakritsrot, anisisop blå och vit, amerikansk ädelmynta och kolibrimynta.
Nästa månad blir det citronmeliss, svampgurka och lite olika tomater.
Jag odlade luffa eller svampgurka för något år sedan. Den grodde snällt och växte som sjutton, men jag fick inga frukter.Har du odlat svampgurka förr? Är den svår och kinkig?
Nä, fösta året för migHar du odlat svampgurka förr? Är den svår och kinkig?
Beror lite på hur det ser ut, är det som skum kan det vara någon insekt, annars sniglar?Finns det något djur som lägger klumpvis med ägg i buskar och trädstammar nära marken?
Var ute och kikade lite i trädgården och hittade nåt vitt klumpigt som jag först trodde var något mögel men kom sen på att det nog såg mer ut som ägg, men vad kan det vara?
Var i en vinbärsbuske och ett körsbärsträd.
Beror lite på hur det ser ut, är det som skum kan det vara någon insekt, annars sniglar?
Jag har ingen aning om vad det finns för snäckor eller sniglar hos er. Ägg från vinbärssnäckan kallas vit kaviar.Påminde om en klump grodägg utan svart prick (helvita), men dom var ju inte i vatten så antar att det är sniglar då, är det mördarsnigel eller kan det vara vanliga snäckor? Har aldrig sett mördarsniglar häruppe.
Jag har ingen aning om vad det finns för snäckor eller sniglar hos er. Ägg från vinbärssnäckan kallas vit kaviar.
Visa bifogad fil 45661
Jag skulle ha "rundat av" den fyrkantiga delen. Vad är syftet med den "lilla lådan"?.Jag funderar på om jag ska passa på att göra en grusad yta när jag ändå tänker förlänga och bredda den böjda delen av rabatten. Även den grusade delen ska ramas in med gatsten. Jag är dock inte helt nöjd med proportionerna. Jag har ritat på en gammal bild innan nuvarande rabatter är färdiga. Vad tycker ni?
Visa bifogad fil 45679
Vad ska du ha den grusade ytan till? Jag brukar utgå från funktionen och sedan får formen komma efter det.Jag funderar på om jag ska passa på att göra en grusad yta när jag ändå tänker förlänga och bredda den böjda delen av rabatten. Även den grusade delen ska ramas in med gatsten. Jag är dock inte helt nöjd med proportionerna. Jag har ritat på en gammal bild innan nuvarande rabatter är färdiga. Vad tycker ni?
Visa bifogad fil 45679
Jag skulle ha "rundat av" den fyrkantiga delen. Vad är syftet med den "lilla lådan"?.
Vad ska du ha den grusade ytan till? Jag brukar utgå från funktionen och sedan får formen komma efter det.
I den lilla lådan växer det två pioner och i den kvadratiska lådan växer det ett silverpäronträd och (snart) lavendel. I den bågformade, som ska breddas och förlängas så växer det en kaprifol och dagliljor, men jag ska i hörnet plantera en väldigt smal ligusterhäck (vintergrön) innanför häcken för mer insynsskydd året om + lite mer vintergrön stomme. Utgångspunkten är alltså att själva rabattformen ska vara i princip oförändrad.
Jag tänker mig två alternativ:
Definitivt denna. Jag brukar undvika tvära hörn.Jag tänker mig två alternativ: