Eftersom kolonilotten kommer att vara obrukbar i minst ett år till så har jag endast beställt ett mindre antal förpackningar av chili och tomat. Det blir endast chili, tomat, aubergine, sallat, salladslök, dill och persilja i år - och kanske en grönkålsplanta eller två. Dock beställde jag för många olika sorters tomat. Egentligen hade jag endast tänkt mig två till tre plantor av Lipso, men eftersom den verkar omöjlig att få tag på i år så kunde jag inte bestämma mig utan beställde hem Vintage Wine, Brandywine, Principe Borghese, Flame, San Marzano och Tigrella. Superrationellt, verkligen!
Istället blir det lite mer piffande i trädgården. Lite mer stenläggning, ny form på rabatten, flytta lite växter, sätta lite mer vintergrön liguster - och kanske även byta ut planket på uteplatsen mot en liten smal - och jag trodde aldrig att jag skulle säga det - thujahäck. Någon som har tips på en thujasort som inte blir så hög och så bred och som är mer pelarformad och ospretig? Någon som t.ex. har erfarenhet av Columna?
Jag tänker mig att thujaskärmen får bli max 50 cm bred. Är jag naiv?