Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sköljde av mina för att jorden var så blöt. Men det där fungerar. Mina får torka 1-2 dagar och sen åka ner i en kartong med spån.Mitt första år med dahlior och har grävt upp knölarna idag -kan dom vara såhär eller är det för mycket jord kvar? Bör jag försöka få bort mer?
Visa bifogad fil 78269
Hur länge låter ni dom ligga i rumstemp och torka innan ni stoppar undan dom svalt o mörkt? Och lägger ni dom i nåt -sand/ spån eller liknande?
"Måste"Jag måste göra en liljerabatt men var
Ja"Måste"
Ja men snö är ju rent i alla fallGick loss på lökrea för ett par veckor sedan och klickade hem ett större gäng av olika tulpaner, krokusar osv (utöver allt som redan hamnat i jorden i höst) Denna spontanbeställning anlände tidigare i veckan. Vad som även anlände i veckan var ungefär 2 dm snö... Har hunnit lära mig vid det här laget att trädgårdsarbete lätt blir en kladdig historia, men dagens lökgrävande tar nog priset!
Jo, men inte all jord under den som blir extra blöt och kladdig som omväxlingJa men snö är ju rent i alla fall
Extralångt lökjärnJo, men inte all jord under den som blir extra blöt och kladdig som omväxling
Ska jag spara eller ta bort?
Har funderat sen vi flyttade in i februari
Jag hade snaggat ner den helt till våren och låtit den börja om. Min erfarenhet är att de allra flesta rosor får en boost av sån behandling.
Bind upp mot räcket, spaljera? Det ser ut att vara en buskros så den kommer alltid vara spretig utan spalje.Jag gjorde det i våras..
Visa bifogad fil 78521
Den växer som en galning och blir bara långa spretor. Fick klippa lite mer i somras för den hänger ut över trappan och gången.
Bind upp mot räcket, spaljera? Det ser ut att vara en buskros så den kommer alltid vara spretig utan spalje.
Flytta den någon annanstans om du tycker om blommorna men inte gillar växtsättet. Jag har en stor ros nere i ett mer vidvuxet hörn där den får välla ut i ett hav av blommor utan störa. Planerar att bygga en sittplats i samma hörn men rosen kommer inte vara i vägen och är så vacker när den blommar.Alltså, grejen är att jag tycker den är ful även som uppbunden. Den var fastknuten med en miljard snören när vi flyttade in, spretade överallt ändå..
Jag har ingenstans att ha den. Inte där den kan få stöd och inte bara ligga platt på marken. Det är där eller på tippen typ.. det är därför det är så svårt!Flytta den någon annanstans om du tycker om blommorna men inte gillar växtsättet. Jag har en stor ros nere i ett mer vidvuxet hörn där den får välla ut i ett hav av blommor utan störa. Planerar att bygga en sittplats i samma hörn men rosen kommer inte vara i vägen och är så vacker när den blommar.