Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag planterar mina vårlökar i gräsmattan. Sticker ner spaden och vänder en torva. Lägger ner lökar och vänder tillbaka torvan. Så har jag "alltid" gjort och det har funkat finfint.Köpte även ett gäng vårlökar som jag tänkte plantera ut så småningom. Efter att ha läst de senaste sidorna här inser jag att jag absolut måste köpa ett lökjärn först dock!
Jag hade en idé om att sätta ut återanvändna påskliljor som våran gatusiffra i gräsmattan...men maken stoppade mig. Gräsrobotjäveln har ju en guidelina som går just där (och överallt). Skit, den hade jag inte tänkt på.Jag planterar mina vårlökar i gräsmattan. Sticker ner spaden och vänder en torva. Lägger ner lökar och vänder tillbaka torvan. Så har jag "alltid" gjort och det har funkat finfint.
(bara för att inte ge din nån ursäkt att vänta med planteringen )
Haha, ok då! Jag funderade faktiskt på att prova utan, men så pratade jag med pappa igår och till och med han - som av ren princip köper så lite prylar som möjligt - insisterade på att ett lökjärn behövdes Jaja, jag behövde ändå beställa hem lite jord och en ny krukväxt så jag tog med ett sådant i den beställningen också!Jag planterar mina vårlökar i gräsmattan. Sticker ner spaden och vänder en torva. Lägger ner lökar och vänder tillbaka torvan. Så har jag "alltid" gjort och det har funkat finfint.
(bara för att inte ge din nån ursäkt att vänta med planteringen )
Jag kör spade. Det har gått finfint i massa år. Tror inte ens min mamma har ett lökjärn utan kör spade trots många lökar varje år.Haha, ok då! Jag funderade faktiskt på att prova utan, men så pratade jag med pappa igår och till och med han - som av ren princip köper så lite prylar som möjligt - insisterade på att ett lökjärn behövdes Jaja, jag behövde ändå beställa hem lite jord och en ny krukväxt så jag tog med ett sådant i den beställningen också!
Jag kör spade. Det har gått finfint i massa år. Tror inte ens min mamma har ett lökjärn utan kör spade trots många lökar varje år.
Här fungerar inte lökjärn öht, jag har haft sönder två men så är det lerjord.Haha, ok då! Jag funderade faktiskt på att prova utan, men så pratade jag med pappa igår och till och med han - som av ren princip köper så lite prylar som möjligt - insisterade på att ett lökjärn behövdes Jaja, jag behövde ändå beställa hem lite jord och en ny krukväxt så jag tog med ett sådant i den beställningen också!
Jag är verkligen så himla imponerad av Lokförare Bergfälts jätteärt. Så fin! Och jag är sååå tacksam över att @Lillgrådis skickade nytt utsäde när första gänget totaldog.
Bild från idag.
Visa bifogad fil 78012
De blommar och blommar och blommar!
Sparar lite utsäde till nästa år...men resten äts upp!
Hinner de inte mogna skulle jag ta in hela plantan inkl beta och hänga uppochner i en papperspåse som fångar upp avramlande, moget frö.Det här med egna frön från rödbeta... Ska de stå ute i evigheters evigheter eller måste jag klippa av dem och torka dem...?
Visa bifogad fil 78013