Väldigt återhållsamt tycker jag
Jag hade med mig en stoppkloss
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Väldigt återhållsamt tycker jag
Jag hade med mig en stoppkloss
Stor?! Beskrivningen sa ca 1 m. Jag får hoppas den håller sig beskedlig för den ska samsas med lite andra växterDe är jättefina båda två.
Jag kan varna om att Skeda blir STOR... min håller på att försöka kväva några dagliljor Jag måste hitta på ett annat ställe åt dem och flytta dem.
Stor?! Beskrivningen sa ca 1 m. Jag får hoppas den håller sig beskedlig för den ska samsas med lite andra växter
Blomsterhult tänkte jag skulle växa mot vårt altanstaket (2,5 högt totalt) och det hoppas jag ska räcka den har fått en växtplats med yta att bre ut sig påJag kan tillägga att höjden på en ros säger lite om hur stor plats den tar. Vissa rosor växer väldigt upprätt och andra brer ut sig mer. Skeda är en gallica och de brer gärna ut sig. Albarosor tenderar att ha ett mer upprätt växtsätt, tex Maiden's Blush. Givetvis kan man styra hur stora de blir med beskärning men jag håller inte på med sådant, jag är lat
@Luzzan: Du läste beskrivningen om Blomsterhult hoppas jag? Den blir STOR på alla håll och kanter Tyvärr trivs inte min där den står så den är inte så stor (ev blir det flytt av den). Trivs den finns det exemplar som blivit bortåt tre meter höga.
Jag tycker Blomsterhult är lite spännande, den räknas som en bourbon och flera av dem är lite känsliga av sig men den ska klara sig upp till zon 6 Det finns två till kulturarvsrosor som är bourboner, Strömsro och Pipar Hans. Den sistnämnda har anknytning till Dalarna, jag köpte en i år.
Blomsterhult tänkte jag skulle växa mot vårt altanstaket (2,5 högt totalt) och det hoppas jag ska räcka den har fått en växtplats med yta att bre ut sig på
Jag tycker de ändrar timme för timme.SMHI:s prognoser verkar helt ha spårat ur, läser man på kvällen så kan en "säker" sol två dagar fram på morgonen efter vara ändrad till ett säkert regn och omvänt. Kanske är Skåne för långt bort från Norrköping eller något.
SMHI:s prognoser verkar helt ha spårat ur, läser man på kvällen så kan en "säker" sol två dagar fram på morgonen efter vara ändrad till ett säkert regn och omvänt. Kanske är Skåne för långt bort från Norrköping eller något.
Ja, den är väldigt vacker! Har sett flera personer stanna och beundra den när de gått förbi i veckanÅh hjälp vad fin! Jag är svag för orange blommor
Du har rätt, nu ser prognosen helt annorlunda ut än i morse.Jag tycker de ändrar timme för timme.