Cramers har rea på bla rosor...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom det är en sprittärt, ska ska den väll sprittas. Men många sorter går ju att äta som sockerärt i skidan med om man tar dom unga. Jag kan inte just visingsöärtan.Visingsö blåärt (spritärt), kulturarv. Kan man äta dem som sockerärter med skidan eller ska man sprita och koka dem lite? Jag tycker ärter är en djungel. Jag gillar riktigt söta färska ärter som man ofta kan äta som de är eller lätt kokta, alternativt sockerärter.
Visa bifogad fil 72554
En liten kom också med.
Vet du vad de olika storlekarna betyder? Vill ha svart fläder och de har två olika storlekar, c2,5 och c5.Cramers har rea på bla rosor...
Det är krukstorlek i liter. C5 betyder att den står i en femliters kruka. Troligtvis omplanterad 1-2 ggr.Vet du vad de olika storlekarna betyder? Vill ha svart fläder och de har två olika storlekar, c2,5 och c5.
Ren grekiska och har surfat runt på sidan utan att bli så mycket klokare.
Vet du vad de olika storlekarna betyder? Vill ha svart fläder och de har två olika storlekar, c2,5 och c5.
Ren grekiska och har surfat runt på sidan utan att bli så mycket klokare.
Det är krukstorlek i liter. C5 betyder att den står i en femliters kruka. Troligtvis omplanterad 1-2 ggr.
Googla på Kvalitetsregler för plantskoleväxter så kommer det upp en pdf där du kan läsa mer.
Tusen tack båda två!Det är storleken på krukorna
https://shop.cramersblommor.com/vaxter/kryddvaxter/
Jag har nog inte så gröna fingrar när det gäller vissa blommor
Förra året köpte jag (på impuls) 2 olika rosor från Lidl. Ingen av dem har överlevt.
Men kanske vågar jag beställa från den sidan @athena_arabians tipsade om
Får nog avvakta lite ändå.. frakten på 179 krCramers har extremt bra kvalité men de etablerar sig bättre om man gräver ordentligt och ger dem så bra förutsättningar som möjligt.
Får nog avvakta lite ändå.. frakten på 179 kr
Hur gör man för att sprida dem? Har på olika ställen runt stugan men vill ha dem på fler ställenJag älskar backnejlikor och försöker sprida de jag har varje år
Hur gör man för att sprida dem? Har på olika ställen runt stugan men vill ha dem på fler ställen
Ska prova!Håll koll på var de är och samla in fröna och sprid dem där du vill ha dem. De är ju väldigt tunna så det är smart att sätta tex en blompinne bredvid dem när de blommar så du hittar åt dem.
Ska prova!
Jag har åk-avstånd till cramers och behöver faktiskt fylla trädgården. Vi ska få en rosenbåge av svärmor så jag måste ha klätterrosor. Måste, faktiskt. Minst två.
Och jag behöver mer kryddor till min ena pallkrage. Och den andra är tom!!
Jag måste nog åka till Cramers i veckan