Haha, men exakt! Fick helt panik för mina små bebisar, lite oväntat med en sån stress reaktion från min sida ändå visste inte odling kunde vara så dramatisktPhew!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, men exakt! Fick helt panik för mina små bebisar, lite oväntat med en sån stress reaktion från min sida ändå visste inte odling kunde vara så dramatisktPhew!
Om du tror det är pga bekämpningsmedel i jord/näring så lägg det inte i komposten!Har även använt eko-jord från Hasselfors så vem jag ska skylla på just nu blir knepigt! Vissa tomater har klarat sig alldeles utmärkt, så det är bara en del som kommer hamna på komposten. Märkligt är det iaf.
Jag tänker själv testa, jag har fräst upp en bit, kanske tio kvadratmeter, av gräsmattan som jag inte hade bestämt vad jag skulle så med men nu blir det potatis där istället i år.Knäpparlarverna finns ju i grässvålen och ger sig sen på potatisen men testa och se, man vet aldrig säkert vad som kommer att hända och det är ju ingen kostnad eller stort arbete att prova om det inte skulle lyckas
Jag har bokat in min omskolningskompis till nästa vecka så att jag får tummarna ut och planterar om det sistaJag skulle behöva skola om mina petunior, men det tar emot.
Jag har bokat in min omskolningskompis till nästa vecka så att jag får tummarna ut och planterar om det sista
Inte för att vara sån - men det är det värsta mögelangrepp jag har sett!!Visa bifogad fil 68395
Dagens luktärtor! (Lägg märke till att de är placerade under tak)
Visa bifogad fil 68397
Jag har fått tag på drömsyrénen! tyvärr är den ympad, annars hade den gärna fått sprida sig som ogräs här hemma Följde dessutom med ett pack med jordgubbar av ny sort, eftersom jag och dottern tillbringat dagens lunchrast med att gräva ur jordgubbslandet, och då måste man ju passa på att förnya sig lite
Lappmögel i sin renaste form!Inte för att vara sån - men det är det värsta mögelangrepp jag har sett!!
Åh, jag vill så gärna ha petunior nånstans men blir avskräckt av alla sidor som säger att de vill ha massor av sol. De sägs trivas bäst i "full sun" på de flesta ställen jag tittat på, och så himla mycket sol kan jag ändå inte erbjuda. Har du en ovanligt solig trädgård eller står de ut ändå?Idag kom jag hem med två petunior "black mamba". Jag har alltid varit en sucker för svarta blommor och samtidigt lite irriterad över att de aldrig är särskilt svarta - men den här?! Wow! Jag ska ta kort sedan.
"Tyvärr" är dessa extra vackra sorter inte ett dugg invasiva beauty of moskow doftar heeeelt underbart! Planterade min för två år sen och hoppas på första året med blomning i år!Beauty of Moscow är fasen inte tokig alltså! Kikade på den förra sommaren men blev osäker. Vi har syrén på tomten som skickar upp fruktansvärt med skott överallt. Gissar att det inte är samma med moderna sorter?
Skall gå att föröka syren med sticklingar. Annars är avläggning ett säkert kort, har själv gjort detVisa bifogad fil 68397
Jag har fått tag på drömsyrénen! tyvärr är den ympad, annars hade den gärna fått sprida sig som ogräs här hemma Följde dessutom med ett pack med jordgubbar av ny sort, eftersom jag och dottern tillbringat dagens lunchrast med att gräva ur jordgubbslandet, och då måste man ju passa på att förnya sig lite
Det går utmärkt ändå! Jag har bara morgonsol i min "trädgård" och de växer glatt. Köp petunior du!Åh, jag vill så gärna ha petunior nånstans men blir avskräckt av alla sidor som säger att de vill ha massor av sol. De sägs trivas bäst i "full sun" på de flesta ställen jag tittat på, och så himla mycket sol kan jag ändå inte erbjuda. Har du en ovanligt solig trädgård eller står de ut ändå?