Vad fin den knottriga gula sorten var, vet du namn?skördat lite...
Visa bifogad fil 56052
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad fin den knottriga gula sorten var, vet du namn?skördat lite...
Visa bifogad fil 56052
Yep, det är Pic n picVad fin den knottriga gula sorten var, vet du namn?
Ny tråd, kul! I förra tråden suktade jag efter agapanthus, och titta vad som stod i en hörna när jag okynnesåkte till plantskolan på lunchen. Det var 30% på alla växter, och den såg så ensam och lessen ut att jag tyckte det var ett tecken från ovan
Min plan är att jag ska få så mycket fart som möjligt på den här lille under hösten. Förhoppningsvis överlever hen en vinter i mitt garage då!Jag köpte en deppig ros igår (till ohygglig rabatt, man är väl prutningskungens dotter ) men nog ska jag få fart på henne
Du behöver inte ha ben på den,det finns både snigelband o något pulver att strö ut om man inte vill strö salt runt lådan.Visa bifogad fil 56062
Odlingslådan jag gjorde i våras håller varken ute björnbärs skotten som tar sig igenom allt eller mördarsniglarna -_-. Därav tanken med en odlingsbänk på ben.
Jag har fyra pallkragar på höjden där det växer sallad morot purjolök och gul lök inga sniglar och man slipper böja sig när man ska skördaJag är nybliven med trädgård och planterade bara lite sallad och sockerärtor detta året. Men salladen åts snabbt upp av mördarsniglarna.. så funderar på att göra ordentligt upphöjda odlingsbäddar på ben till nästa år när jag vill odla potatis, lök m.m. men kan man odla grönsaker i den typen av bänkar? Min snabba googling säger att de riktar sig främst mot blommor.
Har koppartejp, spigelpellets och till sist även salt. De tar sig ändå in. (Iofs så är varken blommlådan eller grönsakslandet särskilt tätt så de tar sig in genom de springor som finns.Du behöver inte ha ben på den,det finns både snigelband o något pulver att strö ut om man inte vill strö salt runt lådan.
Wow vilken blomma!
Som en underkjol i många lager
Vänta en stund den är på väg bort.Ähum...
Visa bifogad fil 56120
Imorn skruvar jag nog loss fönstrena... (Åskan går nu, så jag har bänkat mig i soffan.)
Är det pic'n pic de gula "pöronformade" hur stora skördar du dem? Har mina första på G men är osäker på vad som är lagom?skördat lite...
Visa bifogad fil 56052
Skörda dem rätt små! Gäller all zucchini. Då är de riktigt fasta och fina.Är det pic'n pic de gula "pöronformade" hur stora skördar du dem? Har mina första på G men är osäker på vad som är lagom?
Likadant med rund Squash, hur stor ska den bli?