Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja du måste få upp precis hela roten annars kommer den igen. Man får vara sjukt envis... Och aldrig aldrig låta dem fröa. Vi frågade vår höleverantör vad man gör åt skräppost i jordbruket för vi har fått rätt mycket i några av hagarna. Gift var det enda som funkade enligt honom. Vi använder inte gift så det blir att trötta ut dem genom att klippa när de blommor innan de gått i frö.
Varför skulle inte mossa gå att kompostera? Min åker på komposten.
Lupiner är VIDRIGA!Däremot skaffade jag mig mer jobb när jag började gräva efter lupinrötter jag kommer få gräva ur rätt mycket och sen stapla om stenarna. Lär gå åt en del jord för att få det bra sen, men men.
Visa bifogad fil 28859
Vi hade massor av skräppor i en vall vi bröt. Rötterna låg uppepå jorden när vi harvat och sått klart. Nog katten fortsatte de växa fast hela roten låg ovan jord.Skräppor överlever allt
Men att gräva upp så mycket som möjligt är nog det bästa och så dit igen så fort man ser eventuella nya eländen
Jag gjorde en sån förra året. Men kulorna blev färre och färre. Märkligt. Tills jag började hitta dom i gräsmattan och insåg att skatorna stal domNu har jag iaf gjort ett vattningsställe för insekter på uteplatsen. Hoppas det blir uppskattat!
Visa bifogad fil 28882
Potatis växer bra på gödselstackenEtt hundratal salladslökar har nu hamnat på sin slutliga växtplats. Samt två rader gul lök, en rad röd lök och en rad med ett trettiotal tidiga purjolökar. Nu är hela lökodlingsplatsen knökfylld, och lik förbannat står jag här med en kruka vinterpurjo som också ska ut "någonstans" + de luftlökar som iofs har en växtplats men som jag hade tänkt plantera om där för att samla lökarna.
Potatisen ska vi inte tala om. Jag får väl plats med en tredjedel av det jag samlat på mig i den odlingslådan som var avsatt för potatis. Och ändå kunde jag inte låta bli att shoppa på mig några Red Emmalie och Mayan Gold genom Sesamgruppen igår. Utöver sparrispotatisen och en annan röd sort.
Och sedan kommer samma dilemma för alla roliga bönor och ärtor som jag ska få ut inom kort. Tur att jag har hyggligt med mark i hästhagarna att ta av, snart åker plogen fram...
Jag gjorde en sån förra året. Men kulorna blev färre och färre. Märkligt. Tills jag började hitta dom i gräsmattan och insåg att skatorna stal dom
Grus är annars billigt men inte lika snyggt som glaskulor.Jag får köpa vanliga stenar ifall skatorna är likadana här.
Grus är annars billigt men inte lika snyggt som glaskulor.
Potatis växer bra på gödselstacken
I alla fall på min