Då provar jag med pallkrage Skaffar en som jag sätter bara potatis i. Har andra med annat gött i
Vart plaverar man potatis? Kan dom stå i solig västsida?
Absolut kan de det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då provar jag med pallkrage Skaffar en som jag sätter bara potatis i. Har andra med annat gött i
Absolut kan de det
Dom bor i vanliga fall på öppna åkrar Så ja.
Menar du att man kan ta med dem in i köket??Åh, sockerärtor. De når aldrig in i köket, jag snacksar dem direkt från landet.
Finns det möjligtvis något man kan plantera, sätta i kruka och ställa på utvalda platser - som getingar ogillar, gärna såpass mycket att dom inte vill vara i närheten?
Vi hade jättemycket problem med getingar förra sommaren som hade sina bon precis vid våra ytterdörrar. Tänkte om det går att förebygga på något sätt..
Averto har bra priser på sina.Fortfarande inget växthus beställt. Nu velar vi mellan ett "sålänge-växthus" eller ett "riktigt". Egentligen har vi ju tänkt att bygga ett eget i framtiden, har sparat massor av fönster för det projektet, men nyfrälsta med gård som vi är så undrar vi om det projektet faktiskt blir av. Eller om vi ska lägga den tiden på något annat.
Just nu glor jag mest på de stormsäkra västhusen hos Grohus. Vad hade ni beställt om ni hade behövt ca 18-25 kvm med en budget på ca 30-40 000?
Ett Tor eller Balder.Just nu glor jag mest på de stormsäkra västhusen hos Grohus. Vad hade ni beställt om ni hade behövt ca 18-25 kvm med en budget på ca 30-40 000?
Vi spontanshoppade träd, har grävt ner sex och har två kvar. Eventuellt en häck också. Eller, definitivt en häck men ska skaffa lika mycket till imorgon.
Jag blir matt bara av att tänka på att jag ska gräva för ett (1) träd, en buske och två perennrabatter. Kan jag få lite av din energi?
Notera även att jag inte ens har sått min palmkål!
Jag är lätt speedad i typen och gör sällan saker måttligt. Och har en jättebra spade. Det är grejen, bra spade. Bävar dock för häcken imorgon... du kan få komma och hämta palmkål. Har...eeeeh....mängder.
Jag är normalt sett också ganska speedad - och har bra spade. Men väldigt, väldigt mycket sten och packat grus. Det låter klang, klang, klang när jag gräver.