Trädgård 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår fick jag gjort i ordning en pallkrage och satt ner luftlöken som kom på posten för ett par dagar sedan. Tusen tack @tanten !:love: Skall bli spännande att se hur de tar sig.
Akta dig. De kommer att bli invasiva om du inte passar dig. :D

Men de är urgoda som klippgrönt, i sallad, wok, grytor etc. Och dekorativa!
Lökarna blir inte riktigt lika stora som vanliga sättlökar men smakar likadant. Mina står i ett stånd som perenner, som jag skördar.

Jag skulle bara in en snabbis till GG och köpa ridhandskar. Vips var det växter som hoppade på mig.

20190405_110706.webp

Förra året jämnade jag med marken en hysteriskt övervuxen rad brudspiréa.
Upptäckte då ett par gullvivor under den. I år kommer massor av dessa blad. Misstänker gullviva men har också fingerborgsblommor på tomten. Vilka tror ni det kan vara?
(Hoppas på det sistnämnda)

27701

Tack @Magiana och @tanten. Då ska jag flytta dom till rabatten.
Avskyr gula blommor så några gullvivor vill jag INTE ha i min rabatt!
Jag gillar inte heller gula blommor men mina gullvivor har intagit gräsmattan och är iblandade i färger. De är allt från riktigt röda, över orange till gula. :love:

Jag tolererar dem så pass att jag inte ens klipper gräset innan de blommat klart... Då river jag av fröställningarna och puttar ner dem till jordytan bland grässtråna.

De är roliga att gräva upp för rötterna luktar väldigt påtagligt lakrits

Jag gillar inte heller gula blommor men mina gullvivor har intagit gräsmattan och är iblandade i färger. De är allt från riktigt röda, över orange till gula. :love:

Jag tolererar dem så pass att jag inte ens klipper gräset innan de blommat klart... Då river jag av fröställningarna och puttar ner dem till jordytan bland grässtråna.

De är roliga att gräva upp för rötterna luktar väldigt påtagligt lakrits
Mina varierar också i färg mellan gult och rött och varianter mellan dem. De finns överallt. Ibland kör jag över dem med gräsklipparen, men vissa klarar sig när jag missar dem med flit.

Var också dit idag, för min markduk har på något mysko vis tagit slut :cautious:
Blev attackerad av fröpåsar!! Jag som inga ska ha O_o
Tack och lov så stod alla plantor under ett lager snö, så det gick att smyga sig förbi...
Lyckliga du som hittar frön.
Jag har varit både på GG och på handelsträdgården, samt kikat i ICAs och andras fröställen. Ingenstans har de bifftomater. Behöver komplettera eftersom mina musätna inte verkar må nåt vidare. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Seabaz
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 992
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar