Det är ju ganska enkelt att kolla upp. Ring miljö och byggförvaltningen i din kommun och fråga.
Ja, googling ger mig inga direkta svar, så jag får göra det. Tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju ganska enkelt att kolla upp. Ring miljö och byggförvaltningen i din kommun och fråga.
Farsan har en bekant som blev polisanmäld och fick betala dagsböter för att han tagit matjord ur egen åker, men det kanske har ändrats då?
Det är ju klart ett gäng år sedan.
Enligt särbon får man ta 10cm under grässvålen men det måste ju vara rätt enkelt att kolla upp
Dom kommer säkert att gro allihopaVar in i lilla odlingshuset idag och städade inför odlingssäsongen (ni vet, den där frösådden som jag inte skulle ägna mig åt i år ).
Döm om min förvåning när det ligger ett gäng fröpåsar kvar där sen förra året, med frön kvar i!
Hur senil får man bli
Nåja
Vad tror ni, går dom att använda eller är det bara att köpa nya?
Jag blir såklart sugen, men vad kräver de för vård av mig? Känns som lite tidigt att plantera i pallkrage?
8 dagar sedan sådd och Squashen Custard Marrow når taket i pluggboxen .
Gurkan King of salad på rad 2 ligger inte så långt efter. De är ganska bortskämda med golvvärme och glaspartier åt söder i ett rum som blir lätt 25-26 grader en solig dag.
Visa bifogad fil 27589
Jag tror det kan vara svalört?Det har dylikt upp nya saker i trädgården där nävorna har stått. Vad är detta? Något trevligt att spara som marktäckare eller är det ogräs?
Har du växthus?
Jag tänkte inte börja så squashen förrän om en dryg månad
Jag vet inte riktigt hur käckt det är att direktså dem ute, föreställer mig att de mår bäst att förkultivera inomhus och sedan planteras ut efter omskolning framåt maj ungefär. Jordloppor lär kunna gå hårt åt dem om de planteras ut när de är för små eller direktsås.
Väl på växtplatsen behöver de helst skydd som kål i allmänhet för att inte bli slukade av kålfjärilslarver, dvs ordentlig täckning eller behandling med larvskydd/Turex (eller kanske båda).
Jag orkar inte räkna alla, men det är väl ett drygt hundratal potentiella broccoliplantor som har grott så här vildsint på mindre än två veckor. Det nästan hördes när alla fröerna bara exploderade när de kommit i jorden. Jag kommer inte att orka odla upp den ytan så att jag får plats att sätta ut alla dessa. (men jag gillar broccoli, så några ska jag försöka vårda!)
Visa bifogad fil 27580
Oj, det lät avancerat. Tror jag får avvakta tills jag lärt mig mer. Vill ju inte ta död på stackarna direkt.
Jag bor också i Zon 1Nej, tyvärr så har jag inte det. Bor i zon 1 dock så hoppas att jag kan plantera ut dem strax efter påsk. Kanske det går om jag täcker med fiberduk. Trodde inte att de var så snabba, enligt fröpåsen var det dags nu . Aja, dör de så har jag fler frön att så.