Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Våra scilla har tittat upp. Hönsen har rensat så fint runtom dom dessutom. Tyvärr förstördes vår-känslan av snö på marken idag. Men det tinar väl snart.
Vill en gris in så är det nog tyvärr bara eltråd som gäller, stängsel lyfter de med trynet.Vi har ändå ganska perfekt vårväder. Kalla nätter och varierande varma, ofta soliga, dagar. Varit lite torrt sista två veckorna bara så dikena börjar torka till men flödade nyss för fullt. Hoppas på lite mer lagom väder denna säsong!
Har börjat kolla på Trädgårdstider och blir sugen på staket runt landet som luktärt och bönor kan klättra på... Och kanske rädda från eventuella vildsvin? De har varit inne i hästhagarna och bökat där det växer kvickrot. Är lite nervös för att de kommer sukta efter lite goa grönsaker också. Tror det finns både hönsnät och fårstängsel i uthuset som borde räcka till en ganska stor inhägnad. Och börja gräva lite gångar att flisa... Frågan är väl hur mycket stängsel som behövs för att avskräcka lite grisar!
Vill en gris in så är det nog tyvärr bara eltråd som gäller, stängsel lyfter de med trynet.
De är vintertåliga och kan stå kvar ute. Men om du odlar i kruka så kan rotsystemet skadas iom att kylan kommer in från sidan så då behöver du isolera krukorna om du ska ha övervintrande växter i dom. Det kan man göra genom att skuffa ihop dom och lägga något isolerande runt tex en matta, löv osv.
Nej jorden isolerar om du håller lite avstånd till kanten.Om jag skulle odla i pallkrage, behövs isolering då med?
Har snart läst ikapp tråden...
Är det för svalt riskerar fröna att ruttna istället för att gro. Hur länge sedan är det du sådde och vad har du för temp i lokalen?Inget är som väntans tider.
Fortfarande bara ETT frö som grott och blivit till en yttepytteliten tomatbäbis...
Mina nyköpta fröer dök upp i går ett efter ett. Det är ca en vecka sedan sådd. De äldre fröerna (sparade från många år tillbaka) är inte uppe än. Jag är inte jätteoroad de brukar ta sig upp tillslut.Inget är som väntans tider.
Fortfarande bara ETT frö som grott och blivit till en yttepytteliten tomatbäbis...
kan det vara drygt 2 veckor sen?Är det för svalt riskerar fröna att ruttna istället för att gro. Hur länge sedan är det du sådde och vad har du för temp i lokalen?
kan det vara drygt 2 veckor sen?
Temperaturen varierar lite mellan ca 18-22 grader. Jag har ställt dit ett element nu för att höja temperaturen litegrann. Men så himla kallt är det väl inte?