Ha! Jag har en lika dan,den är tom tung tom.Och så har jag planterat mina inköp från plantagen
Den jävla krukan var svintung! Tur den låg under trappan och ingen annanstans för då hade den inte fått några blommor i sig
Visa bifogad fil 27354
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ha! Jag har en lika dan,den är tom tung tom.Och så har jag planterat mina inköp från plantagen
Den jävla krukan var svintung! Tur den låg under trappan och ingen annanstans för då hade den inte fått några blommor i sig
Visa bifogad fil 27354
Ja min var tom också, jag kunde knappt rubba denHa! Jag har en lika dan,den är tom tung tom.
Åhhh Mobackes... nu blev jag avisÅkte förbi Mobackes på vägen hem igår... men det blev inte så dyrt
Jisses, det var inte dåligt.Skolade om tomaterna idag. Drygt 50 stycken. Jag behöver 3-4 stycken. Jag hoppas folk på fb är köpsugna! Jag har typ 130 småplantor till salu just nu
Visa bifogad fil 27374
Vad har du lagt ut för pris? Jag har ganska mycket olika grejer, det verkar locka mångaJisses, det var inte dåligt.
Jag räknade mina och har 25 tomatplantor som är omskolade. Sen har jag ytterligare 4 som växer en och en i plugglåda. Och så 20 bifftomater som inte är redo för omskolning. Så typ 50 plantor totalt.
Jag satte ut annons på tomat och purpurvinda på fb för några dagar sen. En person hörde av sig, men hon har inte varit här och köpt något än.
Jag satte 15 kr styck. De är så små än.Vad har du lagt ut för pris? Jag har ganska mycket olika grejer, det verkar locka många
Så fina! Du får säkert sälja så småningomJag satte 15 kr styck. De är så små än.
Det mesta är smått och det är mycket jag inte har skolat om än. Hittills har jag bara annonserat ut två sorters tomater (har 4 sorter) och purpurvinda.
Visa bifogad fil 27376
Ja, plantorna är det inget fel på.Så fina! Du får säkert sälja så småningom
Skulle ni säga att någon följande sommarblommor tjänar på att försås i varmbänken och sen planteras ut istället för att bara direktså? Eller är de känsliga och bör inte planteras om? Har halva lådan kvar och vet inte riktigt vad jag ska så där.
Jätteeternell, pionvallmo, blåklint, kornvallmo, sommarmalva, klätt, rosenskära, luktärt?
Luktärt vet jag är känslig, gick dock rätt bra förra gången och tänkte förodla en del och direktså en del men tror den är bättre att förodla i kruka än i varmbänken?
Åkte förbi Mobackes på vägen hem igår... men det blev inte så dyrt
Jag ska till Mobackes i valborg. Jag längtar redan - både efter växter och deras goda lunch.
Ett tips om man har långa och rangliga tomater är att plocka av de nedrebladen och liksom ringla ned stammen i krukan. Det kommer bryta rötter från stammen, så den får ett extra stort rotsystem och blir inte heller lika gänglig . Fick tipset från en annan odlare som har jättefina tomater. Det gör inget heller om man råkar bryta dom lite (de får ju inte gå av men böjda/vikta gör inget).Läget i varmbänken just nu. Växer så fint!
Visa bifogad fil 27373
Sådde lite mer kryddor inne idag, de har varit svåra att hålla liv i! Hoppas det går bättre nu.
Sådde även mer tomater, bifftomaten Marmande. Mina Tigerella som jag sådde tidigt har dragit iväg, de som stod lite varmare. Superlånga. Så jag kapade dem. Behöll moderplantan och satte topparna i vatten. Hoppas det går vägen! Men har ett gäng plantor som stått kallare som inte blivit lika långa också, ifall det slår fel.
Synd att du inte bor närmare .
Ja jag planterade om dem så djupt jag tänkte att jag kunde, men jag kunde ha brutit av något blad och lagt i dem ännu djupare. Tack för tipset! Halshuggning är väl lite av ett test... Har så många och sådde en annan sort igår med så det gör inget om det går sådär. Men de huggna plantorna har börjat sätta nya skott så än så länge går det ganska bra.Ett tips om man har långa och rangliga tomater är att plocka av de nedrebladen och liksom ringla ned stammen i krukan. Det kommer bryta rötter från stammen, så den får ett extra stort rotsystem och blir inte heller lika gänglig . Fick tipset från en annan odlare som har jättefina tomater. Det gör inget heller om man råkar bryta dom lite (de får ju inte gå av men böjda/vikta gör inget).