Jag är nöjd med att jag åtminstone fick något gjort trots denna regniga, kalla och mycket blåsiga dag. Gick till kolonilotten i spöregnet morse och gjorde färdigt min stödanordning till hallonen. Mina planer om att så idag gick helt om intet. Eftersom det blåste så infernaliskt att silverpäronet nästan började luta så åkte jag och köpte två små pålar och trädband, så nu har den ett bra stöd. Sedan planterade jag ut 18 stycken salviaplantor runt samma träd. Salvian är dock inte avhärdad, så jag hoppas att den klarar sig. Planterade även ut några trollrudbeckior, som inte de heller var härdade.
Jag kikade även in under fiberduken i pallkragen som jag har i trädgården för att se hur långt sallaten och salladslöken hade kommit - det var bara pyttesmå embryoplantor för ett par dagar sedan. Men allt som fanns där var endast två stora svinmållor. Ingen sallat till mig verkar det som.
Jag kikade även in under fiberduken i pallkragen som jag har i trädgården för att se hur långt sallaten och salladslöken hade kommit - det var bara pyttesmå embryoplantor för ett par dagar sedan. Men allt som fanns där var endast två stora svinmållor. Ingen sallat till mig verkar det som.