Medlemshelg på plantagen och jag har ett presentkort på 200kr. Däremot kan jag inte plantera någon perenn förrän i juli. Vad tror ni? Köpa och låta stå i kruka ett tag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för skillnad på penséer och violer? Jag hittade en hel liten hög i trädgården där jag förmodligen har slängt mina gamla penséer från förra året. Kan de komma tillbaks i andra färger? Den lilla gul-bruna känner jag inte igen nämligen (bild kommer)......Visa bifogad fil 30037
Ett gäng brokiga självsådda violer.
Medlemshelg på plantagen och jag har ett presentkort på 200kr. Däremot kan jag inte plantera någon perenn förrän i juli. Vad tror ni? Köpa och låta stå i kruka ett tag?
Vad är det för skillnad på penséer och violer? Jag hittade en hel liten hög i trädgården där jag förmodligen har slängt mina gamla penséer från förra året. Kan de komma tillbaks i andra färger? Den lilla gul-bruna känner jag inte igen nämligen (bild kommer)......
Jag tycker pioner är så vackra!
Tyvärr så bor jag på sandjord utan kalk, så piondrömmen får vara en dröm...
Har ju alla tomaterna i krukor också så de får helt enkelt hänga tillsammans.Absolut, bara de inte torkar ut (dvs man får vara mer noggrann med vattningen).
Vem huserar i min gurka? Jag får inte riktigt till bilderna, men det ser nästan ut som lim på bladen, fast det är inte klistrigt, utan mer som kristaller.
Visa bifogad fil 30331
Ja ibland blir något ätet på. De har något som ätit på pak choi i varmbänken nu men inte på något annat och det är mängder med kål i bänken. Jag har också pak choi i min varmbänk och ingenting har ätit på den (vi odlar bara några hundra meter från varandra). Och givetvis finns det larver som ätit lite ibland på den utplanterade kålen men inte sådana mängder att skörden blir förstörd.Jag tror att det är olika på olika platser.
Hos mig kan jag inte ens ha ruccola för den blir halvt uppäten och all kål får mängder av larver. Så jag täcker. När jag ledsnat ur på grönkålen tar jag bort duken (Man ska vara snäll mot inekter också ) och den bir snabbt full med larver.
På gården odlade jag till och med brysselkål och broccoli och visste inte ens att det det fanns något som heter täckduk. Det funkade finfint.
Jag kommer inte ihåg sorterna, ens. Sengana är min favoritgubbe. Minns inte om jag hittade såna. Jag skulle bara ha någon enstaka för att visa plastbarnbarnet hur de växer. Han frågade om det.Jag väljer alltid tuvbildande av smultron och jordgubbar framför revande. Rügen är ett trevligt smultron, Toscana en favoritjordgubbe. Jag pallar inte hålla efter dem, köper hellre nya plantor än hanterar revor.
Ja. Jag är KRÄNGT!Jag kommer inte ihåg sorterna, ens. Sengana är min favoritgubbe. Minns inte om jag hittade såna. Jag skulle bara ha någon enstaka för att visa plastbarnbarnet hur de växer. Han frågade om det.
Nu till öppet hus på Lundasparris
Det vore så himla bra om jag lyckades så lite idag. Men. 15 sekundmeter är inget riktigt trevligt trädgårdsväder.
Jag har inte vågat prova pioner ens eftersom jag läst att dom vill ha mullrikt och mysigt
Men efter att ni alla tre @tanten @Magiana @TeamLundVer har lyckats med dom på sand så måste jag ju bara testa jag också
Man kanske inte ska läsa så mycket ibland utan bara köra på, och definitivt inte tala om för pionerna att dom ska ha mullrikt
Nu ska jag bara hitta en lämplig "hörna" att ha ett pionbestånd jag också
Jag har inte vågat prova pioner ens eftersom jag läst att dom vill ha mullrikt och mysigt
Men efter att ni alla tre @tanten @Magiana @TeamLundVer har lyckats med dom på sand så måste jag ju bara testa jag också
Man kanske inte ska läsa så mycket ibland utan bara köra på, och definitivt inte tala om för pionerna att dom ska ha mullrikt
Nu ska jag bara hitta en lämplig "hörna" att ha ett pionbestånd jag också