Usch! Hoppas hoppas, jag beställde den där kvitten och hoppas att den överlever när posten tappar den på motorvägen osv.Vad fint det var med lavendel runt trädet
Jag provade att dra upp lavendel från frö, vilket lyckades ovanligt bra. Dom lever än (10 år senare) och dom har gjort resan från att trädgården låg i zon 6 pga konstig blåsig omgivning, till att nu vara zon 4 (nästan 3) för vi har numer en helt inbyggd trädgård. Dom bor i ett magert stenparti aka kryddland. Prova att dra upp själv!
En gång (aldrig mer) beställde jag levande växter från odla - dom var blandat mycket medtagna och helt döda när dom kom. Allt dog Jag fick visserligen nya när jag ringde, men det var samma visa...
Det kanske är bättre nu, men jag chansar aldrig mer
Jag har varit i trädgården nu på fm och idag går det att jobba (nej jag klagar inte på värmen ).
Vad mysigt att det blev så mycket varmare i trädgården! Jag kämpar på med några små häckar på baksidan och hoppas att det blir mycket varmare när de kommer upp lite. Likaså om bara det nedrans äppelträdet kunde börja växa och leva så kanske det kan göra det varmare och gosigare. På framsidan är påskliljorna överblommade på baksidan har de inte ens fått knopp... Haken är att häckarna verkar tycka det är kallt och blåsigt och växer som sämst där de behövs som bäst.
Lavendel från frö låter så komplicerat, men kanske ska jag våga annars har jag för mig att man kan ta avläggare kanske.