Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag klippte mina förra veckan. Så länge de inte är alltför nära till att slå ut bladen så är det okej enligt mina erfarenheter.Jag hade behövt klippa lite i mina vin- och krusbär. Det är väl alldeles för sent nu?
Jag klippte mina förra veckan. Så länge de inte är alltför nära till att slå ut bladen så är det okej enligt mina erfarenheter.
Jag hade behövt klippa lite i mina vin- och krusbär. Det är väl alldeles för sent nu?
Vad är det för vinbär du har?Va bra! Då tar jag fram sekatören och klipper ner dem rejält!
Vad är det för vinbär du har?
Oj, jag har aldrig sett gråa lönnar här. Däremot ofta svartprickiga blad framåt hösten. Mina träd är förvisso väldigt stora, gamla och orörda skogslönnar, inga moderna sorter. Eller väldigt unga och inte hunnit bli kapade ännu.Spelar ingen roll om de är hamlade eller inte - löven kan bli grå oavsett. Alla blir det inte.
Lönn har varit och fortfarande är en populär foderart. Inte lika omtyckt som t ex lind, rönn eller asp, men det är bra fodervärde på lönn, mycket genom sina atora blad.