Trädgård 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu beställt alla fröer jag behöver för väääldigt lång tid. Men måste köpa sättpotatisar. Vad ska ni plantera för pärer iår?
 
DSC_0197.webp
Delar med mig av en bild. Här ska odlas lök, potatis, gräslök och troligtvis jordgubbar. Eller ärtor.
 
Jag höll på att beställa mangofrön från Impecta. För dem trivs säkert ypperligt på Skånska slätten med blåst, iskallt regn på snedden och snöblandat regn :angel::rofl:
Plantera från en mangokärna istället och ha i fönstret inne :idea: Det är inte för mig men min mor har hållt liv i en sådan planta ganska länge nu, när den väl kommit igång växte den snabbt. Jag och krukväxter funkar sådär...
 
Plantera från en mangokärna istället och ha i fönstret inne :idea: Det är inte för mig men min mor har hållt liv i en sådan planta ganska länge nu, när den väl kommit igång växte den snabbt. Jag och krukväxter funkar sådär...
Fast jag ville ju ha frukt. Tveksamt att jag lyckas med det :D
 
Jag tror att potatis är "nästa chili", dvs nästa grej att snöa in på med underliga specialsorter. Och med mer varierade egenskaper än fast eller mjölig.

Jag har (hittills :angel: ) beställt sättor av
- Red Emmalie, den rosaröda
- Anya som beskrivs som en delikatesspotatis och krögarnas favorit
- Mayan Gold, en gyllengul "vildpotatis" och
- Mandelpotatis

Sedan har jag några egna sparade till sättor, ingen sådär väldigt exotisk sort så jag minns inte ens vilken det var, men goda ändå.
 
Jag tror att potatis är "nästa chili", dvs nästa grej att snöa in på med underliga specialsorter. Och med mer varierade egenskaper än fast eller mjölig.

Jag har (hittills :angel: ) beställt sättor av
- Red Emmalie, den rosaröda
- Anya som beskrivs som en delikatesspotatis och krögarnas favorit
- Mayan Gold, en gyllengul "vildpotatis" och
- Mandelpotatis

Sedan har jag några egna sparade till sättor, ingen sådär väldigt exotisk sort så jag minns inte ens vilken det var, men goda ändå.
Haha precis vad jag tror :rofl:
Jag funderar på amandine och sen nån tidig sort typ minerva. Sen nån lite senare sort också.

Och helt plötsligt utökades mitt potatis land med ett par kvm :angel:
 
Jag har glömt att köpa paprika och chili!! :arghh:
Så nu måste jag handla mer fröer..! :idea::devil:

Fick paketet från odla idag. Nu är tomat, jordgubbe, vit paprika (från förra året), gul lök och rödkål sått. Tappat bort mitt ena minidrivhus så har gjort en kuvös av toarullar och plastfolie. Undrar hur länge den får stå kvar i fönstret.. :cautious: *tittar menande på demonkattungen*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp