Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan någon förklara för mig varför det alltid är så att ogräset växer snabbare än det man sått i trädgårdslandet??
Just nu väntar jag mest på att mina sådda rader ska börja synas ordentligt, så jag kan gå en rundra och minska på ogräsmängden. För ogräset växer som … … ogräs...
I min rabatt så är jag väldigt osäker på om det växer ogräs eller nävor, tänker att jag får bestämma det när dom blommarJag gick precis in här för att skriva exakt detta. Raderna med grönsaer kan jag ju skilja från ogräser, men så har jag hipp som happ sått blommor mellan. Jag skulle behöva rensa, men vissa ogräs kan jag inte skilja från sådd.
Men svaret på frågan ligger nog just varför en växt har kommit att betraktas som ett ogräs. De är snabbväxande, etablerar sig snabbt, är torktåliga och samsas gärna tätt med andra växter.
För att ogräset bara gror och sprider sig på platser som passar den växten. Dessutom så är det arter som anpassat sig just för att spira när jorden är bar, det är deras nisch. Det du sått har säkert en annan nisch i sitt vilda tillstånd och är kanske heller inte framdrivet för att täcka jorden fort.Kan någon förklara för mig varför det alltid är så att ogräset växer snabbare än det man sått i trädgårdslandet??
Just nu väntar jag mest på att mina sådda rader ska börja synas ordentligt, så jag kan gå en rundra och minska på ogräsmängden. För ogräset växer som … … ogräs...
Det är spireor, en brudspirea och en bukettspirea.Hoppar in lite här och frågar om de här tre buskarna, vad är det för några?
Jag ska nog inte visa bild på min och grannens häck...Tror inte att jag visat det här...
Grannen klippte sin del av häcken i fredags...
Visa bifogad fil 15516
Jag hade inte tänkt klippa före midsommar...
Åh tackDet är spireor, en brudspirea och en bukettspirea.
Inte för att vara sån men långprognosen säger sol sol sol och runt eller över 25 grader varje dag. När ska det regna? Tänk om det kommer en lång monsunperiod likt denna långa värmebölja...
Jag gick precis in här för att skriva exakt detta. Raderna med grönsaer kan jag ju skilja från ogräser, men så har jag hipp som happ sått blommor mellan. Jag skulle behöva rensa, men vissa ogräs kan jag inte skilja från sådd.
Men svaret på frågan ligger nog just varför en växt har kommit att betraktas som ett ogräs. De är snabbväxande, etablerar sig snabbt, är torktåliga och samsas gärna tätt med andra växter.
Kan någon förklara för mig varför det alltid är så att ogräset växer snabbare än det man sått i trädgårdslandet??
Min far lärde mig ett knep som hjälpt mig massor.Dricker vin/jobbar. Skål!
Får leta efter gurkplantor när jag åker till större staden imorgon.