Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kolla på lite Youtube videos! Jag har aldrig vågat mig på annat än blyerts för att jag sabbade allt direkt jag lade till färg. Men förra året började jag med akryl genom att följa YouTube videos och det gjorde det mycket mindre läskigtJag är så imponerad av er som kan jobba med färg. Jag kan rita (riktigt bra tom) men så fort det är färg inblandat blir det.... dåligt.
Kan lägga till att jag tyckte att det kändes enklare att börja med abstrakta motiv. Där kände jag inte samma press att det måste bli rätt.Jag är så imponerad av er som kan jobba med färg. Jag kan rita (riktigt bra tom) men så fort det är färg inblandat blir det.... dåligt.
När det kommer till färglära så kan jag tipsa om att lära sig grundfärgerna Röd, Blå och Gul och hur man kan blanda dom för att få andra färger, sen även lära sig om komplementsfärger (dvs motsatts färger till en specifik färg) å hur de kan framhäva en viss färg och till och med skapa lite harmoni/dynamik i bilden beroende på hur de används.Jag är så imponerad av er som kan jobba med färg. Jag kan rita (riktigt bra tom) men så fort det är färg inblandat blir det.... dåligt.
Men tack, vad snäll du ärVilken superhärlig bild! Grattis till svägerskan som får den, verkligen!
Jättefin tavla och motivet var supercoolt!!!Men tack, vad snäll du är
Jag är så imponerad av er som kan jobba med färg. Jag kan rita (riktigt bra tom) men så fort det är färg inblandat blir det.... dåligt.
Tack! vad glad jag blirJättefin tavla och motivet var supercoolt!!!
Testa med vanliga färgpennor eller bara gör å skit om det blir fel, å se sen hur resultatet blev å analysera, sen försök göra samma sak en gång till och fortsätt så tills du får det som du vill ha det.Alltså, jag kan teorin, men det bara funkar inte när jag försöker. Det blir fel färger, det blir för ljusa/mörka skuggor och dagrar och nyanserna blir bara fel.
(jag klarade bilden på högstadiet och gymnasiet genom att måla siluetter de gånger vi använde färg. Helt hopplös)
Jättehäftigt motiv @tornblomma ! I think I see where you're going