Herregud vad ni är duktiga allihop!
Men tänkte bara säga att jag också blev inspirerad att kladda lite. Målade lite när jag var yngre men har ett extremt kontrollbehov och är perfektionist, så jag slutade och blev fotograf istället.
Ibland känner jag dock en liten längtan efter att få måla något, men får aldrig riktigt ändan ur vagnen. Brukar fastna på idéstadiet och därifrån växer prestationsångesten tills jag ger upp innan jag ens börjat.
Efter att ha spanat här en period så blev jag dock sugen. Började med att jag snabbt behövde fixa ett litet kort till min vän och ridlärare som tack för terminen på ridskolan. Hade köpt ett gäng tomma kort på Granit och ville måla något, så jag kom på att jag hade en gammal kartong kladdkritor (oljepastellkritor alltså) som nog skulle kunna funka. Hade bara ett par minuter på mig, och för en ultraperfektionist som jag så var det en perfekt begränsning, annars hade jag aldrig vågat börja ens. Såhär blev det.
Visa bifogad fil 46307
Kul med ett tiominutersprojekt som dessutom kunde åka i soptunnan direkt. Att vännen sen blev superglad och vill att jag målar alla hennes hästar var bara en liten bonus.