R
Raderad medlem 68338
Lovar! Tack för dagens skratt
Alltså jag är ju helt jävla kaos, är den första att medge detta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lovar! Tack för dagens skratt
Du pratar med tjejen som av misstag köpte juice istället för mjölk i förmiddags, i morse yttrade meningen "I don't really feel like it faktiskt" och som glömt ställa väckarklockan två dagar i rad nuAlltså jag är ju helt jävla kaos, är den första att medge detta
Jag körde bil från skolan i fredags. Tog dock samma väg som jag cyklar tack och lov inte på cykelvägar, men gatan var ju helt plötsligt avspärradDu pratar med tjejen som av misstag köpte juice istället för mjölk i förmiddags, i morse yttrade meningen "I don't really feel like it faktiskt" och som glömt ställa väckarklockan två dagar i rad nu
Okej. Jag måste ju ha ngn diagnos
Köpte duk idag efter lunch. Har dörefter skissat/målat åtta timmar stående på en stege och spelat rivig barockmusik
Gav upp nyss då jag började känna mig yr i huvudet. Kom då på att jag GLÖMT äta både lunch och middag
Här är jag nu! Dag 1 på nytt projekt!
Visa bifogad fil 45666
(Svårt att få rätt ton/kontrast när man lägger upp foton här märker jag... ser bättre ut på insta-stories märkligt nog)
Så kul att du har något på gång igen! Jättehärligt motiv Fattar inte att du "orkar" så stora projekt, jag tycker 50x70 Tom, vit duk är skrämmande nog
Jag brukar ha något vitt stående bredvid/bakom duken för att hjälpa kameran med vitbalansen och exponeringen och blir det ändå lite skumt kan man ju efterbehandla lite för att få det lite mer true to life.
Häftigt med Kuba också, lite avis! Sist jag lämnade landet hamnade jag i DANMARK
Har en dipp! Känner mig så klumpig när jag ser detta och liknande poster:
Visa bifogad fil 45765
HUR är det ens möjligt? Såhär bra kommer jag aldrig vara i närheten av att bli.
Mina penseldrag är överallt, hur övar man upp finmotoriken? Och hur övar man upp ögat? Och hur blandar man färgen, späder man på ngt sätt?
taggar proffsen @Valerianovna @kökshäxan
Haha, det är ju två helt olika stilar. Dina målningar är mera impressionistiska, ganska lika hur Zorn målade i en virtuos teknik med stora penseldrag. Det exempel du visar ovan är något helt annat, en slags modern realism.Har en dipp! Känner mig så klumpig när jag ser detta och liknande poster:
Visa bifogad fil 45765
Mina penseldrag är överallt, hur övar man upp finmotoriken? Och hur övar man upp ögat? Och hur blandar man färgen, späder man på ngt sätt?
Har en dipp! Känner mig så klumpig när jag ser detta och liknande poster:
Visa bifogad fil 45765
Jag tror denna här kan bli något riktigt bra ❤Den här ser inte rolig ut just nu, men det är ju bara att måla över om den ser ut som f*n när jag nått vägens ände Hästen i förgrunden är bara skissad så jag kunde testa placeringen än så länge. Försöker lära mig the rule of thirds med måttlig framgång...
Visa bifogad fil 45788
Vad bra du är på att förklara/med vänlighälsning har mest målat akvarell och försöker mig emellanåt på akryl med ganska trist resultat...Ge det tid och övning så tror jag du kan åstadkomma detta och ännu mer, om det nu är dit du vill. Jag håller med föregående talare om att denna är en helt annan stil från dina målningar, och även jag tillhör skaran som älskar lite "modernare" 1800-och-1900-talsrealism med rätt värden och synliga penseldrag.
Vill du måla seamless eller hur man nu skall uttrycka det finns flera tekniker. Man kan tunna färgen och genom att glasera tunna lager bygga upp skuggorna lite som man gör med vattenfärg. Här man man också använda en mop-pensel av get eller grävling som fjädras lätt över färgen för att jämna ut penseldrag. Sedan torkar man tavlan och lägger ett till lager. Jag tycker det här sättet tar alldeles för lång tid och känns rätt trist, men "moppen" är en kul pensel jag ibland använder för mina orealistiska målningar också.
En annan metod vissa använder är att ha en torr syntetpensel som man mjukt suddar lite med för att jämna ut övergångarna mellan skugga och ljus och jämna ut uppenbara penseldrag. Nackdelen här är att dina färger blöder samman och tappar ton, samt att du lätt förlorar form och definition på saker.
Den skolade metoden är att om du känner att dina färger eller toner skapar för stor kontrast mellan två penseldrag så lägger du ett drag emellan dem med ett värde och en ton som ligger mitt emellan dem. På så vis är de och livet som kommer med dem kvar, men realismen höjs.
Att lära sig se är träning Det är väldigt effekt att skissa med blyerts eller kol, ta bilder på din modell eller referens och sedan konvertera dem till monokromt. Jämför ditt med referensen, "rätta". För att lära sig hitta i färg kan en colour checker LÄNK vara väldigt bra att använda några målningar för att träna. Se funkar dock bara om du är i samma ljus som ditt objekt/scen så de funkar bäst med stilleben.
Sen är det bara repetition som gäller, då det trots allt är ett hantverk och inte en gåva sänd från ovan Jag trodde nog länge själv att det var så det var, men med mer eller mindre talang så börjar ingen som fullärd.
Sådär nära granskning är det få målningar som tål.
Sådär nära granskning är det få målningar som tål.