R
Raderad medlem 68338
Jag tycker att den är jättefin @Valerianovna !!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men åååh vad snällt sagt det är ju mitt drömmål, att tittaren kan läsa in någon slags karaktär/personlighet i porträttet och få en känsla av objektet som porträtteras. Jag blir glatt förvånad när det sker och väldigt tacksamJag tycker mig nästan se @Houdinie i hästen. Han ser ut att vara kapabel och hygglig men som han inte heller tar skit. Fast han bråkar inte, utan drar sig snarare undan och undviker dig om galoscherna inte passar
Jag älskar bakgrunden! Gör vad du vill med förgrunden men behåll bakgrunden tycker jag Jag tycker att det vore spännande i vilket fall som helst, om du fortsatte med hästen eller gjorde nåt med din nya idéLetade efter en duk i storlek medium i mina gömmor medan undermålningen på ryttaren torkar, och råkade hitta den här gamla saken som jag glömt att jag hade. Jag ställde undan den eftersom den inte funkade riktigt som jag tänkt, och nu funderar jag på om jag skall försöka lite till med den eller bara måla över... Tanken var att ta fram hästen lite till och lägga en hint av rök/dimma i skymningsljuset. Nu vet jag inte ens om jag gillar idén längre... Plus att dukens format skulle funka till min nya lilla idé jag funderar på.
Visa bifogad fil 42135
Eller kanske göra en Francis Bacon och slänga den på tippen.
Blir hela målningen med akrylfärg eller är det bara undermålningen?Jag ställde undan den och bestämde mig för att göra något annat
Visa bifogad fil 42189
Alltså jag när jag skall tona en duk med akryl... Bränd umbra... Överallt...  Det låter ju inte så svårt men sen skall man fram med vattnet och svischa runt penseln lite så hoppsan, brunt vatten överallt. Så stänker det lite från penseln också när jag skall torka upp. En gång tappade jag en 20 l hink med bränd umbra i golvet så den geyserspydde brunt ända upp i taket... Tack och lov skedde denna olycka inte hemma hos mig
Åh va gullig gillar hans utryck! Han ser ut som att han hoppar ut ur bilden snart.Visa bifogad fil 42370
Jag behövde öva på en katt inför en ev beställning så jag lånade @Alexandra_W s Lukas som vi fått följa från vildkatt till fin herre Hoppas att det är ok!
Jag blev rätt nöjd och han känns nästan lite finlurig i bilden
Tack! När jag fyllde på med det vita i ögonen var det som att han genast levde uppÅh va gullig gillar hans utryck! Han ser ut som att han hoppar ut ur bilden snart.
Ååh! Hur får du såna skarpa och mjuka linjer? Sudd?Jag har semester men har med mig min iPad. Roar mig med att måla fåglar
Visa bifogad fil 42370
Jag behövde öva på en katt inför en ev beställning så jag lånade @Alexandra_W s Lukas som vi fått följa från vildkatt till fin herre Hoppas att det är ok!
Vad kul att höraMen åh! Vad duktig du är! Och självklart helt okej. Och han ÄR rätt finurlig dessutom så du lyckades fånga insidan med
Den var ju helt underbar @Asko Du har lyckats igen!Visa bifogad fil 42370
Okej. Inledde dagen med att glo på en dokumentärserie om 30-åriga kriget för att skaffa perspektiv och komma till insikt att jag trots halsfluss-liknade tillstånd FÖRMODLIGEN kommer överleva.
Såååå nu är jag igång och ska dra igång med första lager på mitt livs första ... hund!
Visa bifogad fil 42395
Jag får locka folk med att jag är billig tror jagSneak peek en timme in...
Blir nog en utmaning att få till hårstrån men det är nog flera lager bort. Just nu täcker jag bara.
Visa bifogad fil 42404