Äntligen skiftjobb och torra och vårfixade hagar = utrymme för träning! Har inte träffat vår tränare på över 1 år och Tiger var helt fantastisk

Var så nyfiken på om min känsla i allt annat vi gör skulle följa med till denna träningen och jajamän! Så mjuk, framåt och inte alls tveksam eller osäker! Fick testa två nya övningar öppna vid bom och därmed lite mer att han startar mitt gående än tvärtom samt på pallen (!) som han varit så osäker och inte gjort något med tidigare. Han var såååå nöjd när han gått upp med framhovarna helt på egen hand nästan direkt

Blev ganska trött efter en stund så då avslutade vi, innan dess ville han bara starta ny omgång innan belöningen var slut

Så himla härlig känsla
Även den lilla fick träna, herregud

Pratade mycket innan vi började om upplägget med båda och jag ville egentligen inte träna med den lilla ju men gjorde det en del ändå och det gick bra! Att ha en tränare irl är verkligen 1000%

Vet inte om jag presenterat den lilla här men är Tigers lilla sällskapsponny sedan 1 år tillbaka och hon är raka motsatsen till hästar jag är van vid. Snabb, smart, attackerar allt i livet med en otroligt nyfikenhet, tänder och noll uppfattning om andras personliga space.
Jag önskade någon form av hejd på henne och stillastående då hon började med framhovarna på en matta framför en bytta i skyddad kontakt med en hösilage tuss. Klick och ny tuss för att förstärka att maten kommer till henne. Blandat att ta bort skyddad kontakt och sätta upp den igen när stillastående blev svagare. La till signal. Sedan var hon ganska spak

Otroligt fascinerande, tog inte lång tid, hon flyttade sig bara framåt 2 steg vid ett tillfälle. Resten stod hon egentligen bara still, åt hösilage och blev belönad. Ändå så trött och lugn och harmoniskt litet yrväder
Känns som att vi får så bra hjälp

Jag blir så otroligt stressad av att se frustrerad hästar och öronen bakåt och känner att vi får hjälp som inte verkar leda ditåt. Så skönt