Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Kl
Red igår och åkte av :p
Olivia so jag red bockade lite för mycket och jag kunde inte sitta kvar :rofl:
Annars så var hon jättefin. Hoppade bra :laugh:

Igår red jag Milly och hoppade bana igen :love: Fast denna gången med 8 hinder! Inte så högt, ungefär 60 cm. men hon är ju inte så stor så det var jätte kul.
Min kompis var med och kollade på och hon tyckte det gick ganska bra :p

kl

Jag har äntligen kommit igång för terminen, i onsdags satt jag i dressyrsadeln för första gången sen i juni. Onsdag och torsdag red jag själv, det gick rätt dåligt. I fredags red jag lektion både på förmiddagen och på kvällen, jag fick ordning på en del grejer. I går tävlade vi, det gick sådär. Yníx och jag hade inte hunnit komma tillbaks till där vi var i somras, han var spänd och tyckte att domarbordet var läskigt i första klassen, i andra klassen var han mindre spänd, men han stod emot en massa och vi gjorde en del missar. 62 % i LB:2 och 56 % i LA:3. Men jag är nöjd ändå för det var första starten i LA, och med de förutsättningarna vi hade så. Dessutom vann vi ett putspris i LBn, klassens elegantaste och mest välputsade ekipage :)

Sen har jag bytt ridtid, nu är det tisdagar som gäller.

44174_1637106885934_1184592305_31793302_667417_n.jpg

KL
Nu har jag ridit sex lektioner och är inte det minsta rädd! Jag märker att det händer en hel del med min ridning fast jag bara rider en gång i veckan! Nu är jag modig nog att våga prova andra hästar sa jag till ridläraren idag. Tjoho!!

Tack snälla. Jag är så lycklig!!!

Nu kommer jag också med i den här tråden:)
Jag har precis kommit hem från ridskolan. Det gick jättbra idag!:D Vi tränade på att göra hästarna lösgörande. Alltså vi gjorde många övergångar, ställde hästarn, gick på många volter mm. Hästen som jag red va jättefin och det kändes superbra:D

Jag måste ju också vara med! :)

På torsdag har jag min första ridlektion på ca 6 år, känns så himla kul (och lite nervöst :crazy:)!

Hästarna har alltid funnits och kommer alltid att finnas i mitt hjärta!:love:

Vad roligt!! :D
Själv har jag ridlektion idag klockan 5, rider ju på Torsdagar =)

Red Milly igår :love: Red utan stigbyglar, gick jätte bra eftersom hennes trav är jätte lätt att sitta ner i, inte alls studsig! :p Hoppade lite också, fast med stigbyglar.
Min farmor och farfar var faktiskt med och kollade den här gången, farmor tog några bilder som jag lägger upp när jag får dom. ;)

kl

Jag red också igår och det gick verkligen skitdåligt. Ponnyn jag red är jättesvår tycker jag och jag fick inget flyt i ridningen alls. Usch, kände mig sämst i världen verkligen.

Så du red inte Smokey?
Synd att det gick dåligt men det gör det ju för alla ibland :(

Red Fiffi sist, gick inte så bra.
Som vanligt gör vi aldrig något på lektionerna. Och så kommer nya som trycker ner hela gruppen.

Nej, har börjat rida varannan vecka på torsdagar för att få rida lite andra hästar. Red Smokey i onsdags och det gick inte heller så bra, han var rätt seg :p Dock är han mycket mer liksidig nu än han har varit tidigare och det är jätteskönt :)

Vad roligt att de följer med och tittar, har tänkt ta med mig min (inte så hästgalna) pojkvän till ridskolan nån dag. Hade varit kul att se bilder på sig själv när man rider, har inga ifrån när jag gick på ridskola förut.

Ska bli kul att se dina, om jag får med mig min kille så ska jag också lägga ut lite bilder. :)

Ja gör det!! Alltid roligt att se bilder ;)

KL

Gick skit idag... Jag är glad att jag fick den hästen för han är verkligen jätte mysig men jag känner att jag inte fick till nånting. Jag kunde inte stå upp, jag hittar aldrig balansen och hur jag ska stå, och jag fick inte igång galloppen....
Och nu är det 2 veckor tills nästa lektion! F*N! Jag tycker inte om när man har en dålig lektion och inte hinner rätta till det.

:devil::crazy::cry:

gud vad trist :(

kl
i Fredags hoppade jag, hade Owen som vanligt :D. Vi hoppade rätt låga hinder på volt, började på kanske 50 cm och slutade på omkring 80 eller så. Owen var såklart pigg och glad, hoppningen är ju hans starka sida. På uppvärmningen gick han riktigt fint, jag fick till ett par helt ok galoppombyten- och det var JAG som sa åt honom att byta, han räknade inte ut det själv :p.
Sedan var Owen lite seg att fatta galopp i vänster varv när vi skulle hoppa (eller snarare, jag hade för dålig timing och var inte bestämd/tydlig nog), så jag fick göra om det många gången innan ridläraren var nöjd och lät oss hoppa. Själva hoppningen gick riktigt bra, även om jag lyckades hoppa nästan rätt in i stödet en gång och fick ett par lite tokiga språng, så fick jag faktiskt fler hopp när allt stämde och jag kände att det var lite min förtjänst och inte bara Owens. Jätterolig lektion allt som allt. Owen är ju helt underbar även om han är envis som en åsna. Kunde han prata skulle han väl säga "vill inte" och "kan själv" som en trotsig 5-åring mest hela tiden :p :love:

Jag tycker 80 centimeter är högt :p Haha men jag rider ju C ponny och då är det väl lite skillnad... För Owen är väl stor häst???

KL
Idag har jag ridit lektion igen. Vi skulle träna på vår balans i trav och behålla energin i hästen. Vi fick också trava över bommar vilket min lilla häst inte tyckte var så roligt. Inte läskigt utan bara "Äh, det är bekvämare att springa förbi bommarna. Så jag fick verkligen träning på att behålla energin framåt :)
Sedan sa vår instruktör att vi skulle väl skutta lite också :crazy: Hon satte upp ett lågt krysshinder som vi fick trava eller galoppera fram till och sedan hoppa över. Jag som alltid har sagt att hoppa är till för galningar. Även om det bara var ett litet skutt så var jag lite nervös men bestämde mig för att det nog skulle vara kul att prova ändå. så det gjorde jag.. med varierande framgång ;) Men ett ordentligt hopp fick vi till i alla fall. Det var jätteroligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka