Tråden för oss som är trötta på att vänta

Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Haha förlåt. Fast det kändes ju ingenting att spricka! Då ska jag inte berätta om blåsorna på bröstvårtorna då? ;)

Ja ni vet ju vad som hände under dagen, jag gick en promenad, sen satt jag här till kanske nio. Då var det 6 minuter mellan värkarna och förlossningen tyckte jag skulle komma in och kolla i alla fall. Så jag gick och duschade och så åkte vi iväg.
Väl inne kollade de sammandragningar och hjärtljud och sammandragningarna var fortfarande regelbundna. Så de beslöt att det nog var bäst om jag stannade över natten.

Jag fick en säng men det var inte så bekvämt att ligga ner så jag och Paddy gick upp och ner i korridoren. Det blev ganska snabbt starkare värkar och efter ett tag gick jag och bad om lite smärtstillande. Då togs jag in i förlossningsrummet och bm undersökte mej. 4 cm öppen var jag och fick lite petidin så jag blev lite groggy. Låg väl där ett tag när mitt vatten helt plötsligt kom forsande ut. "oops there goes my water" sa jag.

Efter det blev jag undersökt igen och bm sa att Sam låg med näsan uppåt min navel istället för neråt (eller är det tvärtom). I alla fall skulle han behöva vända på huvudet innan han kom ut och hon sa att det kunde ta ganska lång tid extra och frågade om jag ville ha epiduralbedövning. Då var värkarna ganska hemska och tanken på ett par extratimmar lockade inte så jag sa jovisst! :D

Doktorn kom in och jag fick sätta mej upp, vilket resulterade i en jättestörtflod fostervatten, varmt och skönt var det haha. Efter att jag fått bedövning vilade jag lite och efter två timmar var det dags att börja krysta. Jag kunde fortfarande röra på benen och kände fortfarande värkarna men det gjorde inte så förbannat ont.

Klockan halv sex på torsdagsmorgonen kom Sam ut! Jättehäftig känsla när det liksom sploshar ut en jättekoloss från mellan benen. Och så skönt när han var ute! Jag lyckades få ett kort på moderkakan också, den ser rätt så scary ut!

I alla fall så var bm jättegullig och verkligen hjälpsam. Jag är helnöjd med min upplevelse, den var vacker och jag gör gärna om det!
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Jag var också livrädd för det där sprickandet, men det var inte så farligt. Jag fick en spricka nånstans innuti så jag känner inte av den alls.
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Så han vände på sig eller gick det ändå? Min ligger tydligen oxå "åt fel håll":angel:
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

haha. Ja herregud.. Jag kanske skulle skriva ett brev till sambon som han får läsa på förlossningen så att han kan läsa och påminna sig själv om att jag antagligen inte alls menar alla elakheter jag slänger ur mig. :angel:

En arbetskompis hade skrikit åt sin karl under förlossning "Kan du inte bara hoppa ut genom fönstret så att du dör din jävel!?" :rofl:


Jag och min man brukar argumentera (bråka enligt vissa:angel:) ganska mycket, men på förlossningen var vi mer sams än någonsin konstigt nog.
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Jadå han vände sej på vägen ut.

Jag trodde man skulle låta mer än vad man gjorde, jag sa inte ett knyst under hela förlossningen, möjligtvis lite grymtanden i utdrivningsskedet för att man får ta i som fan. Kände inget hat mot min stackars man, tyckte bara synd om honom som fick sitta där hela natten utan att göra något! Fast tydligen hade han åkt iväg och köpt mat utan att jag märkt det haha.
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

1216364547.jpg


UNDERBAR..GRATTIS!!!
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Måste erkänna att jag är ruskigt avundsjuk.. står fortfarande på den sidan som inte vet hur det är att föda, hur värkarna känns, och som inte fått träffa min lilla inneboende än. Men det låter ju onekligen som att man kommer att överleva! :)
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Nu vet jag! Du måste starta en ny "väntat länge nu tråd"! Det har ju funkat för de andra!! :idea::angel:

Hur länge över tiden har du gått nu?
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Här händer heller ingenting. Fast jag har ju en månad kvar så.. :angel:
Men jag vill ha bebis nu!!! Det är så trist att vänta. Fast jag är iofs inte klar med allt jag ska hinna med innan det är dags så det kanske är lika bra det. Men jag vill inte gå över tiden i alla fall. :eek:
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Ja, det märkte jag faktiskt när jag hälsade på min kompis på sjukhuset efter hon fött barn. Hon var den första av mina kompisar att föda och jag var då 12 v gravid. Men direkt när jag såg henne så tänkte jag "nu har hon gjort något som jag inte har gjort än, det är skillnad på oss". Så har jag aldrig tänkt förut. Ganska skumt faktiskt.

Håller tummarna för fler bukebebisar snart! Om det hjälper Breakdance så kan jag skänka denna tråden till dej, då kanske bebisen hoppar ut fortare hihi
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Hur går det? Har du målat vaggan än?? :bump::bump:

Väntar med spänning på resultatet :D
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Vaggan är vitmålad såhär långt och står hemma hos mina föräldrar. Sambon har varit där och målat den för att inte utsätta mig och bebis för en massa onyttiga saker (inte vattenbaserad färg). Nu har jag ju ändrat mig lite igen. :angel: Och så ska jag sy sängkläder av marimekkotyg till vaggan. Och när jag har gjort det får jag se om vi ska måla mönster även på vaggan, eller om det kanske blir snyggast att bara ha den helvit.
För när jag såg den helvit var den så himla snygg att jag började fundra på om man verkligen behöver måla mer än så. :angel:

Så först sängkläder och sen eventuell vidaremålning. :D
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Haha, den blir säkert himla fin vilket som och vitt fungerar ju alltid. Ska bli spännande att se resultatet, för du lägger väl upp bilder hoppas jag? ;)
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Helt klart! Funderar på att åka och hämta vaggan imorgon kanske och få tummen ur att försöka laga min symaskin alternativt lämna in den på service. Så att jag kan sy dom där sängkläderna nån gång. :D
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Här händer heller ingenting. Fast jag har ju en månad kvar så.. :angel:
Men jag vill ha bebis nu!!! Det är så trist att vänta. Fast jag är iofs inte klar med allt jag ska hinna med innan det är dags så det kanske är lika bra det. Men jag vill inte gå över tiden i alla fall. :eek:

klaga inte vissa är bara i vecka 23... Jag vill inte gå och vänta på förlossningen jag kommer ju fortfarande ihåg allt från sonens... Mög jag vet precis vad som väntar...
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Hahaha, bäst att sätta fart! Du har ju bara en månad kvar, ett tu tre, sen står du där med bebis, utan sängkläder :eek::D
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Ja exakt den känslan har jag när jag träffar tjejer som har "gjort det" .. Farmor, mormor, vänner, kusiner, mamma.. alla har de klarat av det, och flera gånger dessutom. *Inre pepptalk* :D
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

kl

Hej alla nu har jag och Sam kommit hem från sjukhuset, vi stannade ett par dagar för att få koll på amningen! Ajajaj säger jag mina nipples är såriga fast börjar bli bättre och idag har mjölken kommit så nu ser jag ut som Dolly Parton med ölmage! :D

Älskade lilla Sam kom, förlossningen gick jättefint, gjorde lagom ont med epiduralen. Kände fortfarande värkarna fast de gjorde inte så otroligt ont! Har repat mej bra och nu är mamma här från Sverige så jag tittade bara in för att säga hej och såklart lägga ut en bild på underverket som gömde sej i jättemagen! Tack alla ni som grattat och Breakdance, jag blev så orolig att du skulle hinna först när du inte var här på hela eftermiddagen så jag tänkte det är bäst jag sätter igång ;) Hur har det gått för dej?

Här är lilla Sam



Garanterar fler bilder i bildtråden så småningom :D

Åhgrattis, han är jättesöt! ;D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 302
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 263
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp