Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

...
Summa kardimumma... är det samma i Sverige idag? Att ungdomar skriver på Fb och ber en business owner att kontakta dom för jobb? Och inte vise versa??
Just detta har jag inte koll på men lite liknande. Jag följer ett stort konto på Instagram där ägarinnan i somras skulle starta en ny stor verksamhet med cafe/restaurang som krävde mycket sommarpersonal. Hon fick flera gånger gå ut och påpeka att hon ville att ungdomarna själva skulle kontakta henne om de var intresserade av att jobba hos henne, flertalet gånger blev hon kontaktad av ungdomarnas föräldrar istället. Kan de inte ens söka jobb själva så undrar man ju hur driftiga de är om de väl skulle få jobb. Jag är väl medveten om att många har telefonskräck men just jobbsök är väl en sådan gång som man faktiskt behöver bita ihop.
 
Funderar på om andra låser toaletten oavsett om de är själva eller inte?
Normalt sätt stänger jag inte om jag gör nr1. Har en handduk hängande över för att förhindra att den stängs eftersom kattlådorna är därinne. Stänger för nr2 för jag vill inte ha lukt i lägenheten :wtf:
Stänger också när jag duschar men låser inte om jag är ensam.
 
Har funderat på varför människor har olika långa tungor. Har inte hittat några svar när jag sökt på internet. Jag har en väldigt lång tunga, längre än de flesta andra jag jämfört med.
 
Självklart finns det jäst i USA, men då som torrjäst. Hur skulle man annars kunna baka cinnamon rolls med cream cheese frosting :d?
Jaa, det bör ju såklart finnas men när jag bodde i Boston i ett år så kunde jag bara inte hitta jäst, inklusive torr jäst. Var runt i flera mataffärer men jag kanske använde fel ord när jag efterfrågade det i butikerna. Detta var 2010-2011 så ett tag sen.
 
Vad gäller för regler när det endast är skyltat med P, helt utan tilläggstavlor?

Det är en kommunal yta med uppmålade p-platser som ligger hyfsat centralt i tätort. Inom datumparkeringszonen, men utanför centrums p-förbudszon, detta är dock inte gata utan ett parkeringsområde man svänger in på.
Alla liknande ställen i närheten har typ maxtid och p-skiva, i alla fall på kontorstid-ish (om de är kommunens, alternativt hör de till butiker etc.) Orten har inga kommunala parkeringsavgifter.
 
Vad gäller för regler när det endast är skyltat med P, helt utan tilläggstavlor?

Det är en kommunal yta med uppmålade p-platser som ligger hyfsat centralt i tätort. Inom datumparkeringszonen, men utanför centrums p-förbudszon, detta är dock inte gata utan ett parkeringsområde man svänger in på.
Alla liknande ställen i närheten har typ maxtid och p-skiva, i alla fall på kontorstid-ish (om de är kommunens, alternativt hör de till butiker etc.) Orten har inga kommunala parkeringsavgifter.


https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Vagmarken/Anvisningsmarken/Parkering
 
Hänvisningen till Trafikförordningen 3. kap. 49a§ ger svaret: "På allmän plats inom tättbebyggt område där kommunen är huvudman för hållande av allmänna platser och inom vägområde för allmän väg får fordon parkeras högst 24 timmar i följd på vardagar, utom vardag före sön- och helgdag."

Jag är 95% säker på att detta räknas som allmänplatsmark. Och gör det inte det så tolkar jag din länk som att det ändå är samma sak som gäller men då baserat på att det är en fastighetsägares kvartersmark.

Zå parkerar jag på fredag kväll måste jag hämta bilen på måndag kväll, och parkerar jag på måndag kväll måste jag hämta den på tisdag kväll.

Zynd att långtidsparkeringen är full med bilar till folk om dagpendlar, så det inte går att få plats där om man inte åker tidigt på morgonen, medan denna är nästan tom på en vanlig vardag...
(Det senare borde väl skrivits i störningstråden, men nu gör jag det här när jag ändå håller på :mad:)

Den där 49a§ borde även göra det omöjligt att lämna bilen i två dygn på en närmast otrafikerad villagata, antar jag. Men där kan man väl å andra sidan räkna med att parkeringsövervakningen är obefintlig om det inte är snösässong.
 
Detta känns som en väldigt korkad fråga...
Men... Make America Great AGAIN ?
När refererar Trump till? När anses USA varit "great"

/korkad blondin
En bra fråga faktiskt. Blev också nyfiken och jag hittade ett reportage gällande en intervju på ämnet där han svarade att det var i början av 1900-talet, vid industrialiseringen och efter andra världskriget.
Trump intervju CNN 2016

"If you look back, it really was, there was a period of time when we were developing at the turn of the century which was a pretty wild time for this country and pretty wild in terms of building that machine, that machine was really based on entrepreneurship," he told the Times.
 
En bra fråga faktiskt. Blev också nyfiken och jag hittade ett reportage gällande en intervju på ämnet där han svarade att det var i början av 1900-talet, vid industrialiseringen och efter andra världskriget.
Trump intervju CNN 2016

"If you look back, it really was, there was a period of time when we were developing at the turn of the century which was a pretty wild time for this country and pretty wild in terms of building that machine, that machine was really based on entrepreneurship," he told the Times.
Vilken ordsallad! :rofl:
 
Blir täcken mindre varma? Jag köpte ett extra varmt täcke (dubbeltäcke, fiberfyllning) när jag flyttade in för snart 8 år sedan. Jag upplevde det då som väldigt varmt. Nu i somras köpte jag ett varmt täcke för gäster (enkeltäcke, fiberfyllning), och jag upplever att det är fluffigare och varmare än mitt egna täcke.
Blir fiberfyllning i täcken, med åren, mer packad och mindre fluffig och inte lika isolerande?
 

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 471
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 834
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 814
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
594
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp