Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Några stycken, lagom många. Är det 10 stycken i påsen skulle jag ta typ 1-2, är det mycket godis typ 5 stycken.
Exakt så anser jag också.

@Tilly_85
Betydelsen par =exakt 2 är kopplad till när det finns något inbördes samband mellan dessa två objekt som liksom kopplar ihop dem med varandra samtidigt som den enheten i någon mån kan skiljas från övriga objekt i omvärlden. Ett par vantar, ett par ljusstakar, ett par byxben, ett äkta par (dvs. gifta makar) etc.

I sammanhang med en större ängd objekt där det inte är några speciella av dem som hänger ihop mer med varandra än med de andra så är betydelsen ett par= några stycken. Som t.ex. i godispåsen. Ett par av barnen i skolan, ett par av bilarna på gatan etc. Jag skulle säga att det kan variera från 2-3 till 2-6 lite beroende på hur stor den totala mängden är av de objekt som 'några' ska plockas ur.
 
Vad har jag för hårfärg?
Härom dagen sa min mor att hon tycker jag har så fin hårfärg, men undrade vad det var. Blond, trodde jag?
"Nä, blond är du väl inte? Det är ju jag?" (Hon är snart vithårig. 🙃)

1000011245.jpg

Bild tagen i skugga idag. Ser såklart ljusare ut i solen, men ville inte "luras" med ljuset. 😁
 
Vad har jag för hårfärg?
Härom dagen sa min mor att hon tycker jag har så fin hårfärg, men undrade vad det var. Blond, trodde jag?
"Nä, blond är du väl inte? Det är ju jag?" (Hon är snart vithårig. 🙃)

Visa bifogad fil 151255
Bild tagen i skugga idag. Ser såklart ljusare ut i solen, men ville inte "luras" med ljuset. 😁
Det ser ut som om du har en utväxt på ca 1-1,5 dm som är mörkblond, medans längden är blond.
Är det skuggan som luras eller har du haft uppljusat/slingat hår tidigare?
 
Det ser ut som om du har en utväxt på ca 1-1,5 dm som är mörkblond, medans längden är blond.
Är det skuggan som luras eller har du haft uppljusat/slingat hår tidigare?
Skuggan luras lite. Längderna är mer solblekta än resten då jag ofta har keps på mig. 😅
Jag tonade håret i april för att det tenderar att bli så gult i topparna, men toningen borde vara borta nu?
 
Vad har jag för hårfärg?
Härom dagen sa min mor att hon tycker jag har så fin hårfärg, men undrade vad det var. Blond, trodde jag?
"Nä, blond är du väl inte? Det är ju jag?" (Hon är snart vithårig. 🙃)

Visa bifogad fil 151255
Bild tagen i skugga idag. Ser såklart ljusare ut i solen, men ville inte "luras" med ljuset. 😁
Du ser ut att ha ungefär samma hårfärg som jag och jag är definitivt blond :D
 
Tycker det kvalar in som dumt... :o
Jag har fått ett gäng djungelgurkor. Fattar inte vad jag ska göra med dem. Testade att försöka äta en men det var bara hårt, beskt och fullt av gröna kärnor.

Är de jag fått inte mogna? Vad har man dem till?
 

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 477
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 839
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 818
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
596
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp