trådbevakning som ej funkar

Sv: trådbevakning som ej funkar

Nu har detta problem drabbat mig också. Fram tills imorse/förmiddag fungerade det som det skulle men nu får jag inga mail alls om nya inlägg.:confused: Andra mail kommer fram till min inbox så det borde ju inte vara där felet ligger. Jag har inte ändrat något i trådbevakningen så jag fattar inte alls varför det inte funkar längre.

Jag har under natten ändrat sättet mail skickas iväg, framförallt för att lösa ett problem som tele2 ställt till.

Vad jag kan se har det gått iväg ett antal mail till dig, kolla gärna upp så de inte hamnat i Skräppost-mappen.

Om någon annan har nya problem sedan i natt eller har fått sina problem lösta får ni gärna skriva här.

Jag hittar tyvärr inget i skräppost-mappen, så de har väl kanske försvunnit någonstans på vägen. Hoppas att det "hoppar igång" snart igen.

jag får itne heller några mejl om nya inlägg... funkade som vanligt igår.

men nu får jag inga... har även kollat skräpposten.. där hade de inte hamnat...

å precis som jag postade detta så fick jag ett mejl.... så nu hoppas jag att det funkar...

Jag tror något har gått snett med detta försök till lösning av problemen runt tele2-relaterade adresser.
Jag har nu bytt tillbaka till det gamla systemet, så nu bör mailen komma fram till alla utom swipnet och andra tele2-adresser.
Tele2 har valt att blockera mail från den amerikanska serverleverantör jag använder, oavsett vilken av alla oskyldiga servrar det berör.

Om ni har en tele2-relaterad adress bör ni kanske byta till gmail.com eller annan lämplig leverantör.

Tack, nu funkar det igen för mig!:laugh: Hoppas att du hittar en lösning på swipnet/tele2-problemet.

*kl

Tycker det är förbannat dålig stil av Tele 2:mad: att blocka alla utan urskilljning. Har "krigat" med dom ett tag (var hos mej det började strula),men insett att jag är för "liten", inget att bry sig om . *MORR*

Här är senaste svaret från Tele2 till mig:

"Hejsan,

Det stämmer Blockeringen ligger inte hos spamhaus.
Vi har lagt till en egen blockering på SOFTLAYER
Det har visat sig att de hostar så otroligt många
oseriösa att vi ej kan tillåta trafik från dem.
Tyvärr drabbar detta också de få seriösa dom använder sig av
deras tjänster. I dagsläget är det dock inte aktuellt att
öppna upp för deras kunder."

Men Tack Gunnar för att du försökte :bow:

Å andra sidan....om alla som har swipnet/tele2 adresser hör av sig till abuse@swip.net och klagar så kanske det händer något?:idea:

Jag/ni ska inte behöva fixa en ny mail adress för att kunna ta emot mail från bukefalos!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
499
Senast: Shaggy
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 479
Senast: gullviva
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 204

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattraser bomba mig med info

Hästrelaterat