trådbevakning som ej funkar

Sazalamel

Trådstartare
Nu händer det igen?

Jag får inga mail om nya inlägg på en del trådar (just nu vad jag kan komma på så är det "fördomar?" & "Nu är det höst" på Senior som jag ser att det kommit flera inlägg i. men inget mail till mig.
Har kollat kontrollpanelen, och jag har "omedelbar"
Är det mitt mail som strular eller vad?

Verkligen I-landsproblem :o

Sv: trådbevakning som ej funkar

Nuuuu kom det ett mail.

Från tramptass inlägg 13 och jag har inlägg 6 fattas några där imellan

Det beror på om du har läst i tråden? Du får inga mail om inlägg som är 'lästa'.

Har fortfarnde samma problem. Bland annat tråden
All mask. (Sammanslagen alla masktrådar.)

Och jag har INTE varit inne och läst, har svårt att tro att det skulle vara mitt mail som krånglar....

Du är inte ensam om problemet !
Har flertal trådar som jag inte kan följa då bevakningen inte fungerar...ilandsproblem ? Nä ! Det är jö det som är tjusningen med bevakningen att DIREKT få mail så man kan vara med i diskussionen....

Kan det vara så att det är trådar med å, ä eller ö i rubriken som strular, och övriga som fungerar? (De exempel som getts ovan tyder på det.)

För mig stämmer det inte...det är trådar utan oxå.

kl
Men är det bara vi som har detta problem ?

*Puttar upp

:mad:
Har fortfarande samma problem med vissa trådar *mutter*

1. Jag har aldrig under min tid på buke fått mail vid varje oläst inlägg. Det står "Det kan även finnas fler svar men du får inget mer meddelande om det förrän du besöker forumet igen" dessutom i mailet du får.

2. Ibland dröjer det "omedelbara" mailet för mig också...men det brukar jag märka när jag är online och ändå liksom redan läser tråden - inget jag hänger upp mig på.

3. Kan bero på din mail. Kontrollera skräppostmappen, eller hör efter med ev mailkontoadmin om det finns något slags spamfilter redan innan mailet hamnar i din inbox (vet att b-one har sån funktion bland annat).

1. Jag har aldrig under min tid på buke fått mail vid varje oläst inlägg. Det står "Det kan även finnas fler svar men du får inget mer meddelande om det förrän du besöker forumet igen" dessutom i mailet du får.

Jag vet att man inte får mail "varje gång" utan att flera inlägg kan ha gjorts. Jag kan skriva ett inlägg i en tråd, och sedan glömmer jag av den, sedan kan jag efter en vecka se av en händelse när jag klickar på "dagens inlägg" och då kan det vara flera sidor som skrivits.Kruxet också är att det bara gäller vissa trådar

2. Ibland dröjer det "omedelbara" mailet för mig också...men det brukar jag märka när jag är online och ändå liksom redan läser tråden - inget jag hänger upp mig på.

Se svar ovan, det dröjer inte utan kommer inte alls.svårt att hålla koll på allt man skrivit i.

3. Kan bero på din mail. Kontrollera skräppostmappen, eller hör efter med ev mailkontoadmin om det finns något slags spamfilter redan innan mailet hamnar i din inbox (vet att b-one har sån funktion bland annat).

Jag har spam skydd mailwasher (ett som jag själv väljer vad som ska släppas igenom, alltså inget som kastas utan att jag kollat innan.)
Och Buke har jag klassat som "friendmail"

Jag vet att om man är inloggad och är inne och kollar på trådarna så kanske inget mail skickas heller. men jag loggar ut då vi är 2 som håller till på Buke hemma hos oss.
Jag loggar bara in när jag ska skriva inlägg, vilket betyder att "bockarna" som visar att man skrivit/prenumererar på en tråd inte syns.

Vet att det är ett I-landsproblem men jag fattar inte varför det bara händer på vissa trådar....

Har du kollat så att inte daglig avisering är vald till just de prenumerationerna?

Det finns ju 4 olika val.

Jag har inga bra svar på detta, det är därför jag inte svarat tidigare. Själv använder jag inte prenumeration alls ;)

Det tar lite tid innan prenumerationer skickas, de samlas ihop, om jag inte minns fel.
Sedan kan jag möjligen tänka mig att om du är inne i tråden och det skickas fler svar innan du loggas ut så kanske det ställer till det.
Möjligen skulle det räcka med att du är inloggad och kanske på det forum där trådarna skrivs för att de inte skall skickas.

Jag skall försöka titta lite närmare på detta om jag får lite tid över. Det har dock inte varit något jag prioriterat.

Prova gärna att byta till daglig rapportering och se om du får info om trådar med nytt innehåll, det kanske är den enklaste lösningen just nu?

Och jag har nästan tvärt om problem!
Jag har trådar som ligger under prenemation i kontrollpanelen, som jag inte vill ska ligga där, så jag klickar i dem och väljer radera prenemation. Men nästa gång någon skrivit i tråden så ligger den där igen? Har hänt ett par gånger nu..??

*puttar

Guuuuuunnaaaaaaaaaaaaaar!

Nu får jag överhuvudtaget inga mail:confused:
Gjorde som så att jag tog bort alla prenumerationer, har sedan lagt till 4 st nya (2 där jag skrivit själv och 2 som jag bara vill följa)
ligger inlagt att jag vill få meddelande omedelbart. inlägg görs men jag får inget meddelande. (jag har inte varit inne i trådarna)

Vad är det som händer.....

Har lagt till ytterligare prenumerationer.

Fortfarande ingen trådbevakning på någon tråd (innan var det ju bara en del)
har provat dagligt meddelande och omedelbar.

Mitt spamskydd tar inte bort nåt utan att "fråga" innan
:confused::cry::crazy:

Jag har nu kollat upp detta lite mer noga. Mailen som skickas till dig kommer inte fram, du har någon typ av problem med din e-postadress. Jag har skickat ett PM till dig med felmeddelande-mailet som jag fått tillbaka när systemet försökt skicka prenumerationspåminnelser.

Ytterligare en fråga då problemet är "löst".... INTE ;)

får du felmeddelande från fler swipnet adresser eller är det bara hos mig dom spammat Buke? Vet inte hur sånt fungerar

skriver mest detta inlägg för att kolla om min andra/nya mailadress kan ta emot bevakningar, och för att göra andra uppmärksamma på att deras mail kanske spammar utan att du har en möjlighet att se eller veta vilka adresser :mad:

OT
Sitter just nu i telefon kö till tele 2, för att skälla lite:devil:
långsamt går det...... Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
499
Senast: Shaggy
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 479
Senast: gullviva
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka