Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
En liten försynt herre i femtioårsåldern kommer till ortens präst för att bikta sig.

- Javisst, sa prästen, det går bra. Vad är det som föranleder till ert besök och som kräver Guds förlåtelse?

- Jo, ser ni. Härom dagen när frugan böjde sig ner i frysen så gled hennes kjol upp lite och jag blev så kåt så jag drog upp kjolen helt och brände på henne så in i helvete.

- Ojojoj, det var värst. Men det var er fru sa ni?

- Javisst.

- Jamen då är det ingen synd som ni behöver Guds förlåtelse för.

- Jaså, det var ju skönt att höra. Så pastorn menar att vi är välkomna i kyrkan även i fortsättningen då?

- Ja självklart.

Mannen tackade för sig och gick hem lättad och glad i hågen. Någon dag senare kom en kvinna till samma präst och ville bikta sig.

- Vad föranleder ert besök? frågade prästen.

- Jo, när jag för några dagar sedan böjde mig över frysen for själve fan i gubben min. Han lyfte upp kjolen och brände på mig så in i helvete.

- Ojojoj. Er man var här tidigare och berättade samma sak. Eftersom ni är gifta så är det ni talar om inte någon synd. Ni är så välkomna till kyrkan så.

- Tack, goa pastorn. Men jag kan säga att vi inte är välkomna på KONSUM mer.

Jag borde sova. Ska till kardiologen (+ EKG) imorgon bitti klockan skittidigt och jag HOPPAS att jag blir hemsläppt så de inte hittar några galenskaper och ämnar hålla mig kvar för observation eller annat dumt.

Jag har så sjukt dåligt samvete för att jag är hemma och sjuk i influensa+bihåleinflammation:down: å andra sidan är ytterligare 9 i klassen sjuka i influensa samt en lärare men vi har massor att göra och prov var och varannan dag nu och jag behöver få undan saker nu! Jag vill bli frisk :arghh:

Jag har så sjukt dåligt samvete för att jag är hemma och sjuk i influensa+bihåleinflammation:down: å andra sidan är ytterligare 9 i klassen sjuka i influensa samt en lärare men vi har massor att göra och prov var och varannan dag nu och jag behöver få undan saker nu! Jag vill bli frisk :arghh:

Krya på dig! Jag vill också bli frisk. Magen mår bättre men nu är jag dunderförkyld!

Vaknade i morse och kände mig ledsen. Känns sorgligt att lämna stallet. Letar lösningar, hitta ny lösdrift? flytta och hitta nytt boende och ha hästarna hemma? Känner mig vilsen, jag har ju lite tid på mig men det känns så sorgligt. Att vara inhyrd är inget alternativ så det går bort direkt. Jag behövde inte det här just nu, men jag har ju till november på mig att lösa det och mycket kan ju hända på den tiden....

JAG försov mig i morse!! :eek:
Vaknade som tur var 07.48, bussen efter gick 08.03 (allra senaste laget, hade behövt ÅKA 07.48 för att slippa stressa) så det gick undan :p
Sedan insåg jag att jag nog fick åka hem mellan kardiologen och hunden (tack och lov för månadskortet nu :love:) för att äta frukost, ta medicin och hämta träningskläder...köppte en kaffe på stan och nu är jag helt i fas igen, så skönt!
Blev "godkänd" hos kardiologen tillfälligt också, väntar på provsvar bara men hon såg inget som hon inte sett förut sa hon så det är nog bra :)

Vaknade i morse och kände mig ledsen. Känns sorgligt att lämna stallet. Letar lösningar, hitta ny lösdrift? flytta och hitta nytt boende och ha hästarna hemma? Känner mig vilsen, jag har ju lite tid på mig men det känns så sorgligt. Att vara inhyrd är inget alternativ så det går bort direkt. Jag behövde inte det här just nu, men jag har ju till november på mig att lösa det och mycket kan ju hända på den tiden....
måste du flytta hästarna? vad trist
Inte lätt ju men tur du har tid på dig

Är i liknande sits. Men i mitt fall kan jag tänka mig att vara inhyrd. Hade dock helst varit färdigflyttad senast 1e april, men det kommer aldrig ske.

Har krupit ner i sängen. Ska se på Chicago fire och Biggest loser. (Hoppas så att Helena åker ut! Om hon inte åker så hoppas jag att någon i gröna laget åker.)
Jag älskar att ligga här. Helt utan krav från världen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 776
Senast: hastflicka
·
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 396
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar