Tråd för värdelöst vetande del 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, hon brukar faktiskt inte vara så långsint när jag bara kammat henne. Hon har tinat lite redan, jag har fått klappa henne :) Jag funderar på vad man kan göra för att göra det lättare (hon är långhårig med mycket underull som tovar sig om jag inte kammar 1g/v) och funderar nästan på att åka och raka hela katten, men vill helst inte söva henne ofta heller.

Gick det bra?
Jag fick ta blodprov 3 ggr förra månaden :eek: ( jag vande mig inte)

Fredag och ledig tre dar!:)
Gick jättebra förutom att jag fick svaret sist att allt såg bra ut, men tydligen var folatvärdena dåliga??
Så nya prover och utökade sådana denna gång.
Gaaah

@_husmusen_ : Det där underullet är ju så himla fint också! När jag praktiserade hon en veterinär fick jag klippa en och en annan långhårig katt! Vår katt (en korsning skogskatt/nånting) brukar få tovor mellan bakbenen, men han är omöjlig att borsta och som tur är blir tovorna inte så stora, och blir dem för stora klipper jag bara av dem!:p

Nyss hemkommen, hyfsad dag, avslutades i alla fall bra med middag hos några vänner:love:

I morgon är en ny dag och då tar jag nya tag....god natt!

@Got2Be Ja, det är ju det som knepigt, hade hon bara haft "täckhåren" hade det vart lugnt, halva katten är ju redan rakad då hela "undersidan" från haka bak till bakbenen var en enda stor tova efter att ha bott hos pappa som vägrat kamma henne för hon blir arg... Jag tror jag ska försöka att skaffa en uttunningssax och se om man kan bli av med lite genom att klippa henne, förhoppningsvis kommer hon inte tycka det gör ont iaf och tolerera det bättre.

VV städa eller titta på serie. Svåra val!

Huvudvärk av dubbel dos medicin.
Men ordinerat av läkaren så :)
Hjärtat var lite argt igår och på em idag.
Nu ska jag lägga mig och vila och sen rasta hunden och så hem och kolla nån film :)

Sådär! Jag har varit markservice hela dagen för både snickare och elektriker har varit på plats för att fixa uterummet. Jisses amalia vad kraft det tar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 335
Senast: Tarnin
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
765
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
243
Senast: Lavinia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 605
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar